El Síndic de Compromís a les Corts Valencianes, Fran Ferri, a l’eixida de la Junta de Síndics que s’ha celebrat hui a les Corts Valencianes, ha declarat que “l’actitud d’Isabel Bonig anunciant que no participarà en la marxa per un finançament just al voltant del 9 d’octubre és una gran irresponsabilitat”.

A més, Ferri ha afegit que “és molt greu que ho faça quan Mariano Rajoy acaba d’anunciar que no té prevista la reforma del sistema de finançament que tant necessitem els valencians i valencianes”. En este sentit, el Síndic del grup parlamentari Compromís a les Corts Valencianes ha posat l’accent en que “necessitem un finançament just per a poder millorar la nostra educació, la nostra sanitat, els nostres serveis socials i també per a poder invertir en la creació d’ocupació”.

Per tot això, assenyala Ferri, des de Compromís “fem una crida als votants i militants del Partit Popular a no fer cas de l’actitud de Bonig, i participar en les mobilitzacions que estan impulsant empresaris i sindicats per a exigir al govern central un tracte just”.

Sabem que una gran majoria dels votants del Partit Popular són conscients de la problemàtica que suposa ser el territori pitjor finançat de tot l’Estat i volen eixir al carrer, junt amb la resta de valencians i valencianes, per a reclamar allò que és just: un nou sistema de finançament, el deute històric i inversions dignes“, ha conclòs Ferri.

Esta reacció és una resposta a les declaracions d’Isabel Bonig en les quals es despenjava de la participació a la marxa pel finançament just que agents socials i societat civil estan organitzant per al mes d’octubre.