Àlvaro lamenta que Garcés utilitze un acte institucional per a manifestar el seu suport a Alberto Fabra, o a Bonig, a qui ha situat “entre les futures presidentes autonòmiques”.

Compromís preguntarà en el Congrés i en la Diputació si la jornada, “convertida en un acte partidista”, ha rebut diners de Diputació o del Ministeri.

La portaveu adjunta del grup Compromís a les Corts Valencianes i responsable d’àrees socials i igualtat del grup parlamentari, Mònica Àlvaro, ha lamentat huí que “el secretari d’Estat de Serveis Socials i Igualtat, Mario Garcés Sanagustín, haja convertit una jornada sobre Europa i la dona del món rural en un acte absolutament partidista i polititzat”.

La representant de Compromís ha criticat el “ús totalment partidista que ha fet el PP de Castelló i especialment Mario Garcés d’un fòrum de reflexió sobre la dona, Europa i el món rural”. La jornada, organitzada per l’associació Afammer, celebrada a Peníscola, i a la qual han assistit dones de nombrosos municipis d’interior de Castelló i d’altres províncies com Tarragona, “ha passat d’una jornada de treball i de reflexió a convertir-se en un vertader míting del PP quan ha pres la paraula Garcés”. De fet, representants d’altres forces polítiques assistents a l’acte han coincidit en aquesta anàlisi
.
Durant l’acte, segons relata Àlvaro, el Secretari d’Estat, que és un càrrec “institucional i ens hauria de representar a tots, ha fet gala d’un sectarisme extraordinari”. Com a exemple, a acabat lloant la tasca de la portaveu del PP en els Corts, Isabel Bonig, a qui, després de manifestar que “estem amb tu”, ha situat entre les “futures presidentes autonòmiques”.

La diputada de Compromís ha criticat que “l’ús partidista de les qüestions d’igualtat fa un flac favor a les dones i a la societat, però el PP castellonenc ens hi té acostumats”. Àlvaro ha recordat que “sorprèn l’assistència tant nombrosa de diputats provincials en un assumpte d’igualtat, quan només fa uns dies, la Diputació premiava un trofeu esportiu amb més diners pels homes que per les dones”.

Segons Àlvaro, “barrejar institucions i partit és indecent, i tant el secretari d’Estat d’Igualtat com la resta de personalitats assistents “estaven ací pel seu càrrec institucional, i no de partit”.

Així, relata Àlvaro, “a més del manifestat suport a Bonig” i del reconeixement a polítiques només del PP, en la seua intervenció com a Secretari d’Estat, Garcés ha arribat a manifestar la “injustícia social” que ha patit l’expresident Alberto Fabra, en clara referència als resultats de les últimes autonòmiques. Així mateix, Garcés, ha utilitzat la seua intervenció que hauria de versar sobre la dona per a “reiterar referències al Procés que no venien al cas”. Garcés ha arribat a fer referències als qui volen una “aldea imaginària”, de forma despectiva respecte Catalunya, sense tindre present la importància de les aldees i xicotets municipis al món rural.

En definitiva, la diputada de Compromís ha lamentat “que càrrecs institucionals del PP barregen les institucions amb el partit, o que utilitzen fòrums sobre igualtat per a fer partidisme”. Per aquest motiu, a través de la diputada de Compromís en el Congrés, Marta Sorlí, formularà preguntes per a determinar “si hi ha hagut col·laboració econòmica a l’acte des del Ministeri d’Assumptes Socials”. Així mateix, segons ha manifestat el diputat provincial Pau Ferrando, “en la Diputació també sol·licitarem explicacions sobre la col·laboració de la Diputació en aquest acte”.