Esta matí, el Diputat autonòmic de Compromís, Paco Garcia Latorre, s’ha reunit amb el Secretari General de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Vicent Gil , així com amb la Vicesecretària General, Eva Sanchis, i el Vicepresident de la institució, Quico Fernández, amb la finalitat de presentar-los la proposició de Llei que el Grup Parlamentari de Compromís ha registrat en Les Corts Valencianes sobre la Delimitació Comarcal del territori valencià.

Garcia ha traslladat als responsables de la FVMP que la proposta legislativa està oberta a la participació activa dels municipis valencians, els quals poden fer les seues aportacions i suggeriments a la mateixa, per la qual cosa, s’ha sol·licitat a la FVMP la col·laboració activa en la tramitació d’esta Llei.

Igualment, s’ha fet una exposició de les bases en què s’ha sustentat la redacció de la proposta, que naixen en la Delimitació que es va fer als anys 80 i que, en alguns del seus aspectes ja ha estat superada per la realitat i la pràctica associativa de municipis, extrems que caldrà corregir en el text definitiu que es tramitarà a Les Corts Valencianes.

Per part de la FVMP s’ha mostrat la predisposició a col·laborar en el procés de participació de la Llei de Delimitació Comarcal, ja que és una temàtica que afecta directament als municipis valencians, i on l’entitat procedirà, igual que en altres textos normatius, a expressar el que isca del món municipal i traslladar-ho als legisladors per què ho tinguen en compte a l’hora de la redacció final de la Llei.