Els diputats i la diputada de Compromís en el Congrés han anunciat que la formació valenciana estarà present en l’assemblea convocada per Podemos per a aquest diumenge. El seu portaveu, Joan Baldoví, ha afirmat que l’assemblea «és un espai de diàleg» i que Compromís estarà en «tots els espais que busquen una solució política».
El portaveu de Compromís també ha anunciat que la formació proposarà que la Comissió per a l’estudi de la reforma territorial, proposada pel PSOE en el Congrés,»compte amb la presència de tots els partits polítics», ja que «si volen que aquesta comissió valga per a alguna cosa, cal creure-se-la; i açò implica que tots els partits de l’Estat participem de la reforma territorial».
Baldoví ha advertit que «qualsevol reforma que es faça d’esquena als valencians, fracassarà», i ha afegit, «hi ha un problema territorial que no es limita solament a Catalunya, és moltíssim més ampla».
El portaveu de Compromís en el Congrés també ha reclamat «una solució política per a Catalunya i una alternativa política al Govern de Mariano Rajoy». Com ja va manifestar Joan Baldoví»Rajoy és part del problema i no de la solució, el procés ha d’acabar sense Rajoy de president».