El PP impedeix una declaració institucional en el Congrés de condemna de les agressions feixistes a València

Publicat el en General

Els vots del Partit Popular han fet que no s’arribe a produir una declaració institucional promoguda per Compromís perquè el Congrés condemne a “els actes de violència feixista, tan verbal com física, que es van succeir ahir durant la processó cívica i la manifestació amb motiu del 9 d’octubre”. Els diputats del PP proposaven una redacció que canviava totalment el sentit de la declaració: restava importància a la simbologia nazi que portaven els agressors condemnant “tot tipus de violència per igual”.

La coalició valencianista considera, en la declaració institucional proposta, que les agressions, insults i exhibició de simbologia nazi, per part de simpatitzants de partits d’ultradreta, han entelat el dia de celebració del poble valencià i han intentat interrompre una jornada festiva i reivindicativa.

El grup de Compromís en el Congrés ha criticat que el PP no condemne explícitament la violència feixista: la Delegació del Govern no va impedir una contra-manifestació il·legal per a garantir la seguretat dels manifestants i ara el PP impedeix el rebuig unànim del Congrés a les agresions feixistes.

La formació valenciana ja va demanar el cessament del delegat del Govern a València, Juan Carlos Moragues, per permetre als grupuscles neonazis vulnerar tots els drets fonamentals i
segrestar el dia de tots els valencians.

Compromís ha presentat també una bateria de preguntes sobre el dispositiu policial desplegat per la Delegació del Govern i ha sol·licitat l’actuació d’ofici de la Fiscalia així com la compareixença del Secretari d’Estat de Seguretat, José Antonio Nieto.

• Pere Soto i Ferrando

Mai es pot acceptar la condemna genèrica de “la violencia venga de donde venga”. És imprescindible la condemna de la violència d’ultradreta feixista. Per tant és important donar difussió a la negativa del PP de condemnar les agressions a la ciutat de València. Com esplicar eixa negativa ? Són companys de viatge ?