Clara Ferrando, Secretària Autonòmica d’Hisenda, ha participat en les Jornades organitzades per CCOO PV sobre Finançament. En les jornades, en les que també ha participat el professor Ismael Fernández Guerrero, Catedràtic d’Estructura Econòmica de la Universitat de València, i Arturo León, Secretari General de CCOO-PV, han assistit delegats sindicals de tot el país per conéixer de primera mà el problema de l’infrafinançament que pateix el nostre territori.

Clara ha recordat que “estem en un moment històric davant les negociacions obertes a Madrid per a la reforma del model de finançament autonòmic, un model que actualment castiga severament el nostre país i ens empobreix any rere any”.

“El problema del finançament és greu, perquè suposa el 80% dels recursos amb què compta la Generalitat. L’actual sistema és profundament injust amb els valencians i les valencianes i posa en perill el nostre estat de benestar i la nostra capacitat de creixement econòmic. Ens relega a una situació de ciutadans de segona front a ciutadans d’altres comunitats autònomes que disposen de més recursos per finançar els seus serveis públics”, segons Clara Ferrando.

Per a Clara Ferrando, “independentment d’ideologies i partits, és hora d’alçar la veu i estar units davant d’una causa justa. Els valencians i les valencianes no podem tornar a ser relegats a la cua en finançament per habitat i a dependre de mecanismes de liquiditat com el FLA per poder pagar els nostres proveïdors, acumulant deute de forma irresponsable i inassumible. Qui no està en la lluita per un finançament just haurà de donar explicacions”.

“El president del govern central, Mariano Rajoy, s’ha compromés a tindre enllestida la reforma de l’actual sistema abans de final d’any. Estarem vigilants perquè complisca la seua paraula, i també perquè la reforma que isca d’eixes negociacions no torne a ser una burla per als valencians. És necessari situar el problema valencià a Madrid. Que el govern central veja que hi ha un poble que demostra el seu malestar pel maltracte que rebem. És importantíssim que tota la societat s’implique perquè el 18 de novembre hi haja una manifestació massiva als carrers de València per reclamar un #TracteJust”, ha dit Ferrando, davant els delegats sindicals de CCOO-PV que assistiran a la manifestació.