La diputada de Compromís i portaveu de Sanitat, Isaura Navarro, ha realitzat una valoració sobre l’informe de la Intervenció de la Generalitat sobre les concessions sanitàries realitzades pel Consell de 2002 a 2013.

Segons Navarro “és simptomàtic que en la mateixa setmana en què hem sentit a l’ex conseller de Sanitat del PP, Manuel Llombart, assegurant que la millor gestió sanitària és la privada, coneguem un informe de la Intervenció General que deixa clar que el Partit Popular quan governava no va controlar absolutament res de les privatitzacions d’àrees de salut que va realitzar. Van elaborar uns plecs contractuals on la incertesa era la norma i després adoptaren acords puntuals per afavorir encara més a les empreses que gestionen la nostra sanitat pública. Este informe també deixa clar que el govern del PP mirava cap a un altre costat en quant a les inversions que havien de realitzar les empreses concessionàries i en quant a supervisió de la qualitat en l’assistència sanitària”.

Per a Navarro “la Intervenció qüestiona el fet de què els governs del PP adoptaren acords en la comissió mixta de seguiment, on està l’empresa i la Conselleria de Sanitat, sense passar pels òrgans competents, sense procediment administratiu algun, reconeixent indemnitzacions i pagaments a favor del concessionari, tot al marge de la legalitat”.

“Per altra banda quan es modificaven els compromisos indemnitzatoris tampoc hi havia cap compensació cap a la Conselleria de Sanitat, aleshores el que s’estaven fent eren favors a les empreses concessionàries, favors a Ribera Salud i la resta d’empreses que gestionen la sanitat privatitzada, les empreses amigues del Partit Popular”.

Segons la diputada de Compromís “no hi havia cap supervisió del compliment d’allò acordat, no hi havia un adequat control de les inversions compromeses per les concessionàries, no s’havien confeccionat ni els documents bàsics de control de les inversions previstes. Així allò que ha passat és que allà on s’havia compromés una inversió per a fer centres de salut o centres d’especialitat no s’han construït, així han passat els anys i la ciutadania està molesta, com és el cas de Pedreguer perquè no han fet el que s’havien compromés a fer i la Conselleria de Sanitat quan estava el Partit Popular mirava cap a un altre costat”.

“Així que el PP ens van deixar un desgovern sanitari absolut i un negoci regalat a les empreses privades per què s’enriquiren a costa de la salud i dels diners dels valencians. L’informe d’Intervenció és molt clar i molt contundent, el govern del PP mirava cap a un altre costat mentre les empreses de sanitat privada s’enriquien a costa de la salud pública”, ha conclòs Navarro.