La diputada de Compromís al Congrés, Marta Sorlí, ha registrat una bateria de preguntes parlamentàries perquè el Govern aclarisca el dispositiu policial que desplegarà per a garantir la seguretat dels assistents a l’Aplec del Puig després de les amenaces de l’extrema dreta.

Sorlí ha carregat contra el Delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, després de conèixer l’autorització a Espanya 2000 per a concentrar-se a només un parell de quilòmetres del lloc on té lloc històricament la celebració del Bloc: “Moragues no està complint amb la seua funció de protegir als ciutadans. Hi ha una clara amenaça de la mateixa extrema dreta que va protagonitzar les agressions del 9 d’octubre i ara tenen la legitimitat que els ha atorgat el Govern”.

Per a la diputada de Compromís, “sembla que algú en el Govern de Rajoy vol propiciar la violència i que sentim por, per això permeten manifestacions de grupuscles violents prop d’un acte polític que se celebra des dels anys 60. Segons Sorlí, “no podem permetre que fiquen en un mateix sac qui defensa la democràcia i qui es passeja per València colpejant qui pensa diferent. No podem tolerar més delictes d’odi als nostres carrers”.

També el líder d’España 2000, Jose Luís Roberto, en les seues xarxes socials ha animat a acudir a l’acte del Puig amb banderes d’Espanya i senyeres. “No hi ha més llocs a tota València perquè defensen els seus postulats polítics sense propiciar la violència contra partits demòcrates”, ha afegit la diputada valencianista.

Sorlí també ha demanat més responsabilitat als partits per a afavorir la convivència: “el llenguatge bèl·lic del PP i C’s ha aconseguit situar Compromís en el punt de mira de l’extrema dreta més violenta. Uns assenyalen i uns altres actuen amb impunitat”.