Compromís ha mostrat el seu rebuig i condemna al full parroquial d’aquest diumenge de l’església de Sant Bartomeu i Sant Jaume de Nules, per incitar a l’odi, fer apologia de la discriminació i la LGTBIfòbia i atacar els valors de defensa de la igualtat i respecte de la diversitat que s’imparteixen des de l’escola pública.

“És inadmissible que des de les institucions eclesiàstiques es publiquen materials que atempten contra la igualtat de les persones, i es promulgue la necessitat d’adoctrinar als xiquets i xiquetes en escoles que promouen la lgtbifòbia, el racisme, la xenofòbia i el sexisme” ha manifestat Luisa Notario, coordinadora de la sectorial LGTBI de Compromís.

Des de la coalició s’ha exigit, també, una rectificació i una disculpa pública per part del rector de Nules, mosén Esteban, i la condemna ferma de la Conferència Episcopal. “La societat del segle XXI és una societat respectuosa, democràtica i que ha acceptat la diversitat com un valor enriquidor. És el moment que la jerarquia catòlica prenga consciència i actue en conseqüència davant aquestes manifestacions irracionals d’odi cap a una part de la ciutadania, adoptant les mesures necessàries perquè fets com l’esdevingut aquest diumenge a Nules, no es tornen a repetir en cap altre municipi del nostre país” ha conclòs Notario.