El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha denunciat que el Govern espanyol ignora a un ampli col·lectiu de persones amb problemes d’audició i usuaris i que manté sense subtitular els informatius del centre territorial valencià de RTVE.

La coalició va preguntar per les mesures que havia adoptat o pensava adoptar el Govern per contractar un tècnic estenotipista, perquè realitzara la subtitulació en temps real per a persones sordes, cosa a la qual obliga la normativa actual, ja que en l’actualitat s’està vulnerant la Llei General de la Comunicació audiovisual, fet que suposa un greuge per a aquest col·lectiu.

Entre les ‘mesures’ que relaciona el Govern citen a la Constitució com a garant de drets a “expressar i difondre lliurement els pensaments, idees i opinions mitjançant la paraula, l’escrit o qualsevol altre mitjà de reproducció” i que la “llei regularà l’organització i el control parlamentari dels mitjans de comunicació social dependents de l’Estat o de qualsevol entitat pública i garantirà l’accés a aquests mitjans dels grups socials i polítics significatius, respectant el pluralisme de la societat i de les diverses llengües d’Espanya“, entre d’altres respostes-tipus que solen enviar a les freqüents preguntes referides a la manipulació política en els serveis informatius d’aquesta corporació.

Per a Mulet “la resposta és una falta de respecte cap a les persones amb dificultats amb problemes d’audició i deixa clar l’interès cap a les respostes dels grups de l’oposició. Recentment vam aprovar en l’últim Ple de desembre una moció que va incorporar esmenes de la coalició valenciana de cara a millorar la situació de mitjans i seguretat de l’alumnat sord a les aules i ens contesten ara per soleares“, cosa que per al senador valencià “deixa clar el seu interès per subtitular la informació de centres territorials com el valencià, un territori pel qual no han apostat mai“, ha conclòs.

Els mateixos treballadors van acusar recentment a la cadena de manipulació en els informatius, per ignorar a Compromís, la segona força més votada a la ciutat de València i la tercera en els comicis autonòmics.