La portaveu de Compromís a la Comissió de Política Social, Ocupació i Polítiques d’Igualtat en les Corts, Mònica Álvaro, ha assenyalat que “el PPCV sempre ha menyspreat l’acció social i ara es plena la boca quan parla d’ajudes a les entitats que fan una gran tasca social. I hui ho han tornat a fer, amb la visita-paripè de la senyora Bonig a la Casa Caridad. Per això cal recordar-li a la síndica del Partit Popular que mentre ells han governat s’han oblidat de l’acció social i l’han deixat al furgó de cua”.

Segons Álvaro, “amb el Govern del Botànic les prioritats han canviat, amb augments en la partida d’acció social, amb solucions i, sobre tot, escoltant les entitats per intentar arribar a punts de trobada per atendre les seues necessitats. Així, als Pressupostos ja aprovats per a 2018, la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives recull una partida de 2.830.000 euros destinats a projectes d’entitats sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, per a l’execució i desenvolupament de programes i actuacions encaminades a la lluita contra la pobresa i a programes d’intervenció psicosocial”.

“És una quantitat que triplica la quantitat pressupostada per a la lluita contra la pobresa de 2015, la qual cosa permet la participació de més entitats i, per tant, beneficiar a més persones i a més col·lectius. No com quan governava el PPCV, que només donaven un milió com a molt per a tot”.

“I és molt lamentable que ara des de l’oposició, l’únic que el PPCV pot aportar als Pressupostos de 2018, perquè no els interessa el tema social, siga un aseo públic per a tota la Comunitat Valenciana i tornar a les ajudes a dit”.

“Les afirmacions que hui ha fet Bonig a la Casa Caridad són d’un cinisme absolut, sobre tot perquè aquesta institució és un centre capdavanter en l’atenció a les persones migrants i col·lectius en situació d’exclusió social, que són els que més han patit els efectes i la gestió de la crisi econòmica per part d’uns governants que mai han tingut a les persones en el centre de les seues polítiques”.

“A més a més ara, i com a una mostra més del canvi en les prioritats del Govern del Botànic, comptem amb la Renda Valenciana d’Inclusió que, el 2018, haurà de convertir-se en la gran ferramenta de lluita contra l’empobriment perquè donarà estabilitat econòmica de manera que les persones puguen viure amb unes condicions bàsiques dignes. I també facilitarà, de manera personal i individual, la recerca d’un lloc de treball que permeta als més vulnerables desenvolupar un projecte de vida”, ha conclòs la també portaveu adjunta de Compromís a les Corts, Mònica Álvaro.