El síndic de Compromís a les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha afirmat que “el Partit Popular està amagant les seues intencions vertaderes, perquè allò que realment vol és bloquejar qualsevol reforma de la llei electoral valenciana. No vol rebaixar la barrera electoral del 5% perquè està en contra de la pluralitat. No vol millorar l’equilibri de gènere perquè està en contra de la igualtat entre homes i dones. I no vol llistes desbloquejades perquè prefereix la vella política on els partits tenen més poder que la ciutadania”.

“No sabem si hui el senyor Santamaría ha volgut gastar una innocentada amb la seua roda de premsa, però s’ha de tindre imaginació o ganes de mentir per a acusar de falta de participació en l’elaboració de la nova llei electoral valenciana. La comissió d’estudi va treballar durant més d’un any, amb desenes de compareixences proposades per tots els grups parlamentaris. Es va aprovar un dictamen amb els posicionaments de cada grup per unanimitat, i en estos moments estem elaborant un esborrany de proposició de llei que arreplega els punts en comú d’eixe dictamen”.

“Des de Compromís volem ser molt clars. El PP ha participat, participa i participarà del debat. Tindrà accés a la proposició i, fins i tot, la possibilitat de sumar-se. I una vegada presentada, tindrà l’oportunitat de presentar esmenes i participar en el procés de debat i deliberació. I esperem poder arribar a acords. El problema és que el PP no vol participar, vol tindre la capacitat de bloquejar qualsevol reforma, i això no ho podem acceptar. L’Estatut marca una majoria reforçada de dos terços per a aprovar una llei electoral i, si finalment s’aconsegueix, representarà a una amplíssima majoria dels valencians i valencianes. Estem convençuts que els i les simpatitzants del PP també volen un sistema electoral més just i representatiu”, ha conclòs el diputat Fran Ferri.