El síndic del grup parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha mostrat la indignació de la seua formació davant la retallada del finançament al territori valencià de 353 milions d’euros per al 2018 que vol perpetrar el govern central del Partit Popular.

Per a Ferri “mentre la societat valenciana està reivindicant unànimement la necessitat d’un finançament just, el govern de Mariano Rajoy no només és incapaç d’establir un nou model en 2017 sinó que es destapa amb una retallada en el que hem de rebre en 2018. Estem davant d’una situació que traspassa tots els límits, un insult del PP en la cara de tots els valencians i valencianes”.

“El nostre territori rep el pitjor finançament autonòmic de l’estat, per un sistema caducat des del 2014. Després de reivindicar durant anys que es faça justícia amb el nostre territori la resposta del govern del PP és clara, van a continuar discriminant-nos encara més”.

Segons el síndic de Compromís “el súmmum de la baixesa política és l’argument del Ministeri d’Hisenda de Cristóbal Montoro que vincula esta retallada del finançament a la no aprovació d’uns nous Pressupostos de l’Estat per a 2018. Amb açò el PP utilitza a la ciutadania com a ostatges de la seua incapacitat política”.

“Exigim a Isabel Bonig i al PP valencià un posicionament clar i contundent contra esta injustícia, de no ser així confirmaran novament que la seua prioritat no és defensar els interessos dels valencians i valencianes i que estan traint a aquells que els van triar en les urnes, a fi de què des de Madrid els conserven els seus càrrecs”, ha conclòs Ferri.

Per la seua part, la secretrària autonòmica d’Hisenda, Clara Ferrando, ha catalogat de “xantatge” l’anunci del ministre Montoro de retallar en més de 358 milions d’euros el pressupost per a les arques valencianes en 2018 si no s’aproven els PGE. “El Ministeri ens adverteix que aquesta retallada es mantindrà mentre no es dispose d’un pressupost aprovat per a enguany i torna a posar la pressió en les víctimes de sempre. Els valencians i les valencianes estem farts de ser els pagans de la mala gestió i la falta de capacitat de diàleg del Partit Popular. Els diners que ens arriba des de de Madrid pel sistema de finançament són els nostres diners. Els que hem pagat amb els nostres impostos”.

“El Consell ha fet els deures. Ens ha costat molt confeccionar uns pressupostos de la Generalitat amb els escassos recursos dels quals disposem i ho hem fet d’acord a les xifres de previsió que ens mana el propi Ministeri d’Hisenda. Ara a Madrid tenen problemes per a aprovar els pressupostos de l’Estat i directament ens retallen 353 milions a nosaltres. És intolerable. Els ciutadans i ciutadanes no han de pagar la seua inoperància”.

“Exigim que es pose fi a aquesta injustícia, que es reforme immediatament el model, que es faça amb caràcter retroactiu i es reconega la part del nostre deute que és il·legítima. A més, de forma transitòria i fins que es done  una solució definitiva, exigim que s’arbitre una fórmula de compensació a comunitats autònomes com la nostra, clarament discriminades per l’Estat” ha conclós Ferrnado.