La diputada de Compromís en Les Corts, Maria Josep Ortega, ha criticat que el govern de Mariano Rajoy no haja aprovat el decret pel qual s’havien de finançar amb 200 milions d’euros les mesures derivades del Pacte Contra la violència de gènere aprovat en setembre de l’any passat al Congrés.

Segons explica Ortega “el govern central s’havia compromés a destinar 200 milions d’euros contra la violència de génere, que havien de ser gestionats per les autonomies, els ajuntaments i el mateix executiu central, per dur endavant les noves mesures compromeses en el Pacte. Per a posar-ho en marxa era necessari que el govern del PP aprovar un decret al respecte, cosa que no ha realitzat”.

“Una vegada més comprovem com el govern de Rajoy no compleix amb allò que promet referent a la lluita contra la violència masclista, cosa que evidencia que no estan prenent-se amb la seriositat que pertoca esta greu problemàtica que patim en la nostra societat. La violència masclista no es combat fent-se fotos i amb declaracions grandiloqüents, es necessiten mesures concretes dotades econòmicament”.

Per a Ortega “és una falta de respecte cap a les dones i cap a tota la societat no dotar de pressupost tota la sèrie de mesures que s’han consensuat entre les distintes forces polítiques i administracions dins del marc del Pacte Contra la violència de gènere. Des de Compromís instem al govern del PP a rectificar i donar prioritat màxima a l’aprovació d’este decret per a la dotació econòmica compromesa”.