Ferri: “Mentre gent com Bonig, Catalá o Císcar a Les Corts, Alberto Fabra al Senat, Gerardo Camps al Congrés, o el mateix Francisco Camps al CJC continuen sent els representants del PP a les institucions no es podrà dir que eixe partit ha superat l’etapa negríssima dels últims anys”.

El síndic del grup parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha assenyalat hui que “les revelacions del juí del cas Gürtel mostren un nivell de podridura tan gran del PPCV que necessitaran passar molts anys en l’oposició i un veritable relleu dels seus dirigents actuals per aconseguir regenerar-se realment”.

Segons Ferri “mentre el PP no torne els diners; mentre gent com Bonig, Catalá o Císcar a Les Corts, Alberto Fabra al Senat, Gerardo Camps al Congrés, o el mateix Francisco Camps al Jurídic Consultiu continuen sent els representants del PP a les institucions no es podrà dir que eixe partit ha superat l’etapa negríssima dels últims anys. Tots ells formaven part d’aquells governs del saqueig i la seua sola presència en la primera línia de la nostra política és un motiu de vergonya que els valencians i valencianes no mereixen continuar sofrint”.

“La societat valenciana ja va donar el primer pas per a tancar la pitjor etapa del nostre autogovern al maig de 2015 fent fora el PP de les principals institucions del nostre territori. Ara amb el govern del Botànic i els governs de canvi als ajuntaments s’està capgirant d’una vegada per totes la reputació de la nostra terra”.

Per a Ferri “és necessari que es donen més passos per a fulminar l’herència corrupta del PP, el següent l’anem a plantejar des de Compromís en el Ple de Les Corts del pròxim dimecres en forma de proposició no de llei immediata. Proposarem a la resta de grups unanimitat per aprovar una resolució que exigisca la dimissió de Francisco Camps del CJC lligat al compromís de tota la cambra de reprendre la reforma de la llei d’expresidents per què una amplia majoria de Les Corts puga decidir la suspensió del tractament d’expresident a persones com Francisco Camps que van decidir servir-se i servir al seu partit corruptament en lloc de servir a la societat valenciana”.

La proposta de Compromís també inclourà un suport explícit al Consell per a dur endavant la tasca de recuperar els diners furtats a les arques públiques en els nombrosos casos de corrupció que ens han assolat en els últims anys.

Encara que des de les institucions estem fent tot el possible per recuperar els diners furtats i posar els mecanismes de transparència i bon govern perquè la societat puga previndre i combatre als corruptes, l’últim pas per a tancar la pitjor etapa de la història del nostre autogovern l’han de donar els militants i simpatitzants del Partit Popular, sent conscients que les mateixes persones que formaven parts del govern i la direcció del partit quan es dedicaren a furtar els diners públics no pot continuar al capdavant del partit, han derealitzar entre ells un veritable relleu que porte a la direcció del seu partit persones que ni miraren cap a un altre costat ni estigueren involucrades en tot allò”, ha conclòs Ferri.