• És preocupant que el líder del PSOE no se comprometa amb una solució per al deute històric valencià i la necessària compensació després d’anys de maltractament en inversions”.

El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha lamentat hui les declaracions del secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, en una entrevista publicada en els diaris Información i Levante-EMV, evitant comprometre’s amb una solució per al deute històric que manté l’Estat amb els valencians i amb la necessària compensació per la falta d’inversions en el territori valencià. Dos reivindicacions “recollides en els acords de Les Corts que van ser aprovats per tots els grups parlamentaris”.

Per a Ferri “es tracta de reivindicacions que comparteix una immensa majoria de la societat valenciana que està farta del maltractament dels governs centrals en les últimes dècades. Ho hem dit reiteradament: no volem ser més que ningú, però ens hem cansat de ser menys que tota la resta. Sánchez oblida que som l’únic territori empobrit que paga en lloc de rebre recursos, i per tant, necessitem solucions concretes a la nostra situació concreta i diferenciada. El model territorial de Compromís passa, si o si, per un sistema que siga just per als valencians. Potser això és el que no comparteix Sánchez”.

“En quant a inversions, el Ple de Les Corts va aprovar una resolució que reclama inversions que compensen el maltractament constant dels Pressupostos Generals de l’Estat. Quan Sánchez parla d’un problema generalitzat, oblida que dins d’eixe problema n’hi ha desigualtats inacceptables, com que els valencians rebem 119€ per habitant, davant els 344€ de Cantàbria o els 405€ de Castella i Lleó. Una situació que s’ha repetit en les últimes dècades i que se comprova en l’estat del servei de rodalies valencià o la falta de Corredor Mediterrani”.

“Creiem que Sánchez i el PSOE estatal haurien d’aprendre de l’exemple del Botànic com a referent de com és possible posar els interessos de la ciutadania per davant dels interessos partidistes. És una llàstima que Sánchez rebutjara en el seu moment l’Acord del Prado plantejat per Compromís amb Joan Baldoví al capdavant. Com també és una llàstima que s’haja oblidat de la promesa de tirar a Rajoy i el PP del govern central una volta ha guanyat les primàries. Creiem que quan visita la nostra terra, Sánchez hauria d’escoltar i aprendre, en lloc d’intentar donar lliçons”, ha conclòs Ferri.