El grup parlamentari Compromís ha presentat hui una sèrie d’esmenes al Projecte de Llei de Turisme, una Llei que segons la diputada de la coalició, Teresa Garcia, “és molt bona i necessària per al nostre turisme, perquè des de feia 20 anys el PP no havia adaptat la normativa malgrat ser una reclamació constant del sector”.

Segons explica Garcia “esta llei ha estat treballada amb els col·lectius implicats, veïns i treballadors del sector. Les esmenes que hem presentat són per a acabar de completar allò que la llei introduïa de manera genèrica, com el tema dels habitatges turístics, perquè els municipis puguen regula-los en pro de la convivència, garantir la qualitat turística i lluitar contra els habitatges il·legals”.

En les esmenes de Compromís també destaquen aquelles que afavoreixen els drets laborals de les treballadores i treballadors del sector, que són col·lectius que pateixen sovint de precarietat laboral.

“Finalment, amb les nostres esmenes hem volgut donar-li més importància a la sostenibilitat social i mediambiental i incloure en els recursos turístics els paisatges industrials i agrícoles i els seus usos i valors etnològics”, ha assegurat Garcia.