El portaveu d’Economia i Hisenda de Compromís al Congrés, Ignaci Candela, proposarà a la reunió del Pacte de Toledo al Congrés aquest dimecres acabar amb la bretxa salarial entre dones i homes amb una de les mesures estrella de la Coalició per garantir els ingressos necessaris per al sistema de pensions.

Segons Candela, “si acabem amb la bretxa salarial disposarem de 10.000 milions més a l’any en cotitzacions per pagar pensions “, ja que la bretxa entre dones i homes “suposa uns 6.000 euros de mitjana a l’any, el que en massa salarial total es tradueix en un total, aproximadament, de 50.000 milions “.

Per al diputat de Compromís, la bretxa salarial és reprovable “ètica, social i econòmicament “, ja que” suposa una discriminació sobre les dones pel sol
fet de ser dones “; i afegeix: “a més té un profund impacte econòmic en
les arques de l’estat i en les economies familiars “. “Una dona que cobri menys que un dels seus companys per fer la mateixa feina no només es veu privada de una part del seu sou immediatament, sinó que també suposarà que cobri una pensió menor a la del seu company “, ha afirmat Candela.

Altres mesures

El portaveu d’Economia i Hisenda de Compromís també ha anunciat que presentaran al costat d’aquesta mesura una bateria de propostes en el Pacte de Toledo per garantir el poder adquisitiu dels pensionistes, entre les quals destaquen acabar amb les bonificacions en l’IRPF per aportacions a plans de pensions privats i igualar el tipus efectiu de l’impost de societats dels grups amb el de les PIMES, ja que el dels primers és molt menor que el de les petites i mitjanes empreses. Segons els càlculs de la coalició, aquestes mesures recaptarien 2.000 i 5.000 milions anuals respectivament.