Compromís ha reclamat al president del Partit Popular, José Císcar, que es dedique a posar ordre dintre del seu partit i dignifique institucions com la Diputació d’Alacant, amb diversos membres de l’equip de govern investigats per la Justícia i que s’ha convertit en el govern supramunicipal amb més imputats de l’escena política valenciana. La coalició presentarà al ple de la Diputació, al igual que als plenaris dels ajuntaments, una moció al respecte.

La coalició considera insòlit que el president del PP ni tan sols tracte de fer ús de les funcions que marquen els seus estatuts, com són l’obertura de expedients informatius que s’han d’advertir al Comitè Autonòmic de Drets i Garanties del Partit Popular. Compromís vol recordar que ha existit un ordre de detenció  sobre un diputat del Partit Popular com Miguel Zaragoza, actualment investigat per diversos presumptes delictes i recolzat públicament per Císcar després de declarar en comissaria.

“El govern de la Diputació d’Alacant és un deja vu del que ja coneixem que ha passat al PP durant tants anys. I el més greu és que el senyor Ciscar estiga immòbil, és incapaç de posar ordre en una situació tan greu com la del imputat Miguel Zaragoza, al qual no pot substituir perque el seu substitut encara està en pitjor situació processal. Demanem que pose ordre en esta situació i que dignifique el govern de la Diputació, que ja és la institució valenciana supramunicipal amb més imputats”, ha manifestat el portaveu de Compromís a la institució provincial, Gerard Fullana.

“La situació és insostenible pel que respecta a la institució”, ha continuat Fullana, “es parla molt de l’Ajuntament d’Alacant, però el que passa a la Diputació és molt més greu i per partida triple”.

Compromís ja va demanar a l’últim ple de la Diputació la celebració d’una sessió extraordinària per conèixer la situació que envolta a almenys tres diputats del Partit Popular investigats per la justícia: el diputat de serveis Socials, Zaragoza, i els dos vicepresidents Eduardo Dolón i Bernabé Cano.

Sense notícies de Eva Ortiz

Compromís continua sense cap notícia d’Eva Ortiz, la secretaria d’organització del PPCV, qui va denunciar diverses conselleries pels rescabalaments. La coalició fa quinze dies va entregar a Ortiz documentació en la que consta com en els últims dos anys el president de la Diputació, César Sánchez, va pagar serveis a l’Ajuntament de Calp per la mateixa via administrativa, amb 3000 repars d’intervenció. “Exigim que Eva Ortiz explique perquè denuncia procediments de la Generalitat ordinaris en la gestió i passa per alt circumstàncies similars amb agravants del president de la Diputació”, ha destacat Compromís.