La portaveu adjunta de Compromís en les Corts Valencianes i responsable del àrea de Benestar Social en el grup parlamentari, Mònica Àlvaro, ha felicitat hui la Conselleria d’Igualtat, dirigida per Mónica Oltra, pels criteris clars i objectius establerts en la concessió d’ajudes per a programes d’interès social a càrrec de l’assignació tributària del 0,7% de l’IRPF al País Valencià.

“Enfront d’altres propostes, com la recentment plantejada pel PP en els Corts, que instava la creació de línies nominatives en les ajudes socials, Compromís i la Conselleria opten per criteris generals, objectius i de lliure concurrència. Criteris que, per cert, a més de ser més transparents, clars i justificables, acaben per beneficiar a més persones, com demostren les ajudes publicades aquest cap de setmana”.

En aquest sentit, i pel que fa a Castelló, les ajudes derivades del 0,7% de l’IRPF autonòmic beneficien importants entitats castellonenques caracteritzades per la seua ingent labor social. “Entitats com a Associació de Familiars d’Alzheimer de Castelló reben més de 364.000 euros de fons per a dos programes, 183.000 euros per al Centre Residencial Vall d’Uixó i altres tants per al Centre Residencial de Vila-real para persones amb aquesta dolència”, explica Àlvaro. “El llistat d’entitats de Castelló que s’han beneficiat d’aquesta línia d’ajudes és molt nombrós, però cal destacar les 100.938 euros per a Cocemfe, per al seu centre d’atenció integral a persones amb discapacitat”.

Àlvaro ha subratllat “el suport de Consellera a les entitats que desenvolupen una activitat important per a la societat” i ha detallat que moltes altres organitzacions amb activitat a Castelló, com Astropace, Fesord, Creu Roja, Afaniad o l’Associació Lares Comunitat Valenciana… també han rebut fons en aquesta línia d’ajudes”.