Compromís ha demanat explicacions al Govern sobre els motius que han portat a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana a autoritzar dues contramarxes de l’extrema dreta, a la manifestació reivindicativa que el poble valencià celebra demà, amb motiu de la pèrdua dels furs el 25 d’abril de 1707.

La formació ha denunciat que el lema d’una de les concentracions és: “Contra el catalanisme de Mónica Oltra i Compromís”. La coalició ha posat de manifest la gravetat d’aquests fets i ha instat a la Brigada Provincial d’Informació a dur a terme les diligències necessàries per a conéixer la personalitat jurídica de les plataformes – de tall neonazi i d'ultradreta- convocants.

La diputada i els diputats de Compromís han preguntat al ministre de l’Interior pel dispositiu policial previst per garantir la seguretat de les persones i assegurar el normal transcurs de la manifestació, en defensa de la diversitat i de la pluralitat, que aquest any convoquen nou entitats entre les quals es troba la Comissió d’Ajuda al Refugiat, Moviment contra la Intolerància o Lambda.

Les dues concentracions contràries a la marxa cívica estan organitzades per grups d’ultradreta, els mateixos que van agredir als manifestants el passat 9 d’octubre i que posteriorment van assetjar a la vicepresidenta Mónica Oltra, amenaçant-la enfront de sa casa.