Els diputats i la diputada de Compromís al Congrés han presentat més de 300 esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat, 229 de les quals són esmenes territorialitzades que sumen més de 3.000 milions d’euros en inversions per al País Valencià.

En concret, la coalició ha registrat 58 esmenes amb un valor de 1.445 milions d’euros per a les comarques del nord, 84 esmenes per a les comarques centrals xifrades en 1.003 milions d’euros, i 53 esmenes per valor de 642 milions d’euros per a les comarques del sud.

A més a més, Compromís ha registrat esmenes d’inversions no territorialitzades per més de 500 milions d’euros, entre les quals es reclama partides tan fonamentals com ara el compliment del Pacte d’Estat contra la violència masclista, ajudes als col.lectius de memòria històrica, a la lluita contra la pobresa infantil, així com a combatre les plagues del morrut roig i la xylella fastidiosa.

Per altra banda, la coalició també ha portat les reivindicacions de partits territorials sense representació al Congrés, registrant totes les propostes de la Chunta Aragonesista, Més per Mallorca i el Partido Castellano.

El portaveu de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha destacat la neccesitat de votar a favor de qualsevol esmena que milloren les inversions al País Valencià d’uns pressupostos que ha qualificat “d’infames per als interessos de les valencianes i els valencians”.

“Hui es tanca el període per a presentar esmenes. Des de Compromís hem presentat més de 300 esmenes, 229 en clau valenciana i la gran majoria són per a foment”. En este sentit, Baldoví ha destacat l’esmena presentada per a millorar el transport metropolità de València per valor de 38 milions d’euros, “esmena que recull les reclamacions dels més de 50 alcaldes que la passada setmana es manifestaren en Madrid per a reclamar inversions al respecte. Esperem que els diputats valencians voten a favor d’aquesta esmena que busca trencar una situació de maltractament continuat contra la ciutadania valenciana”.

Per a Baldoví, “és precisament ara, en la tramitació de les esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat, quan PP i C’s tenen l’oportunitat de millorar les vergonyoses xifres presentades, però, la pregunta serà si finalment ho faran o continuaran marginant i deixant al poble valencià a la cua en inversions”.

El diputat per València al Congrés, Enric Bataller, ha posat l’accent en la necessitat de “trencar amb l’esperit antisocial i recentralitzador d’uns pressupostos que tornen a marginar els interessos de les valencianes i els valencians. És per això, que des de Compromís presentàrem una esmena a la totalitat, i ara anem a lluitar per traure endavant totes les nostres esmenes parcials per tal d’aconseguir dignificar les inversions en el nostre territori”.

Per la seua part, el portaveu del Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de València, Pere Fuset, ha volgut posar en valor el treball de la coalició per a defensar els interessos de la ciutadania valenciana, tant en la reclamació de més inversions, com en la reivindicació per a reformar el sistema de finançament autonòmic. “Ara hi ha una alternativa que alça la veu per a que la ciutadania valenciana deixe de ser la més maltractada per les xifres. No volem ser més que ningú, però tampoc volem ser menys, volem un tracte just que solucione la dramàtica insuficiència financera de la nostra autonomia”.

Esmenes destacades:

Transferència de la partida del pacte d’estat contra la violència masclista: 120 milions d’euros

Corredor Mediterrani, tram Valècia – La Encina: 134 milioins d’euros

Connexió ferroviària aeroport Elx-Alacant: 1 milió d’euros