La portaveu adjunta i portaveu de Compromís a la Comissió de Política Social, Ocupació i Polítiques d’Igualtat a les Corts Valencianes, Mònica Álvaro, ha manifestat la seua “satisfacció per veure materialitzada la creació dels 120 llocs de treball d’orientadors laborals del SERVEF, amb efectivitat a partir de demà 1 de maig. Una data molt significativa, la del Dia Internacional del Treballador, per a fer realitat l’acord pres des del Parlament valencià i des del Govern del Botànic, pel qual s’acordava crear l’escala laboral que des de demà els mantindrà com a treballadors i treballadores del servei públic, atenent a la bona i necessària tasca que desenvolupen en les oficines autonòmiques d’ocupació”.

Segons Álvaro, “a l’inici de la legislatura este col·lectiu estava destinat a deixar de prestar atenció en el SERVEF atès que estaven lligats a programes finançats per a polítiques actives d’ocupació, i que el Partit Popular no els va donar cap estabilitat laboral. Però és amb la gestió del Botànic, i especialment des del SERVEF que dirigeix Enric Nomdedéu, quan estos treballadors han vist reconeguda la seua vàlua. Queda clar que tots no som iguals. Mentre amb la gestió del Partit Popular s’hagueren acomiadat a 120 persones, tan necessàries per a la creació de llocs de treball, amb el Botànic s’ha apostat pel servei públic de qualitat i s’ha optat per mantenir este servei”.

“A més a més, esta bona notícia de la creació dels 120 llocs de treball d’orientadors laborals deixa als peus dels cavalls al senyor Juan Carlos Caballero (PP), que s’ha dedicat a difamar, amenaçant amb què estos i estes professionals del SERVEF serien acomiadats. Des de Compromís ja li vàrem demanar i continuem demanant-li que es retracte i que es disculpe per haver mentit i enganyat l’opinió pública durant gairebé dos anys”, ha conclòs la diputada Mònica Álvaro.