La diputada del grup parlamentari Compromís, Belen Bachero, ha criticat l’aprovació la setmana passada, amb els vots a favor de PP, C’s, PNV i PdCAT, en la Comissió de Justícia del Congrés d’una proposició de llei per afavorir els desnonaments exprés d’habitatges ocupats.

Per a Bachero “és inacceptable que es legisle posant únicament el focus en les persones que són víctimes de la difícil situació de l’habitatge sense oferir cap alternativa que aborde integralment esta problemàtica”.

“En compte de aprovar normatives que busquen criminalitzar a la ciutadania és necessari que el parlament espanyol aprove una legislació com la Llei Valenciana de la Funció Social de l’Habitatge que mobilitze les vivendes buides disponibles, incloent la possibilitat d’expropiació forçosa de l’usdefruit de l’habitatge. S’ha de aconseguir que en tot l’Estat les entitats financeres posen els seus habitatges buits a disposició de les persones, en règim de lloguer social; en eixe sentit és com s’hauria de legislar”.

De Compromís es considera molt greu que es porten tan anys sense que des del govern central es realitzen polítiques efectives e