“El PP hauria de demostrar la seua preocupació pel Vinalopó instant als seus propis companys de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, dependent  del Govern central, a escometre les mesures necessàries per a la seua recuperació, en ser la q té majors competències en el domini públic hidràulic” ha manifestat aquest dimarts la portaveu d’Agricultura de Compromís i impulsora de la Mesa de treball del Vinalopó, Cristina Rodríguez.

La diputada eldense ha qualificat de cíniques les manifestacions d’ahir dels populars, als qui dóna la benvinguda en la defensa dels rius, tasca que van desatendre al llarg dels més de 20 anys que van governar la Generalitat Valenciana.

La diputada ha apuntat que “serà el Consell qui realitze la inversió per a desenvolupar el document tècnic de Pla Director d’aquest espai natural. Si esperem a q es faça des del Ministeri mai ho veurem, però no hi ha dubte de q les majors inversions seran de la CHJ i esperem llavors q el Partit Popular estiga tan decidit com es mostra ara després de dècades d’abandó absolut”.

Compromís, impulsor en 2017 de la taula de treball al voltant de la sobreexplotació que pateix el Vinalopó, vol recordar que considera al riu com un element vertebrador fonamental i la seua recuperació com una forma de desenvolupament econòmic i social sostenibles. La coalició advoca por garantir que la qualitat ecològica del riu, ja que actualment no compleix la normativa vigent.