L’Executiva de Compromís reunida avui ha mostrat el seu suport unànime a la decisió de l’alcalde de València, Joan Ribó, i de la Vicepresidenta del Consell i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, d’acollir i ajudar a les 629 persones del vaixell “Aquarius” a les quals Itàlia ha negat el seu ajut.

“Estem orgullosos que els també portaveus de Compromís Ribò i Oltra lideren esta acció per a salvar vides d’estes 629 persones rescatades, quan anaven a la deriva en el Mediterrani. El poble valencià sempre hem demostrat ser inclusiu i solidari, per això ha sigut tant important que des de les institucions valencianes s’hagen canalitzat la voluntat d’ajudar presents en la nostra societat”.

Tant el Govern del Botànic com el Govern de la Nau, així com la resta de pobles i ciutats acollidores del nostre territori, han tornat a demostrar que el seu objectiu principal és rescatar persones, posant la gestió pública al servei dels qui més ho necessiten.

La manera de governar de Compromís, posant les persones en el centre de la política, s’ha posat avui més en contraposició amb la dels anteriors governs del PP després de conèixer la sentència del cas Gürtel que acredita el finançament il·legal dels populars valencians.

La direcció de Compromís assegura que “era d’esperar una sentència condemnatòria al Partit Popular per uns fets de dopatge electoral molt clars que venim denunciant des de fa anys. La justícia ha sentenciat que el PP va enganyar i saquejar als valencians i les valencianes per a perpetuar-se en el poder. Ara hi ha que seguir treballant perquè es retornen els diners furtats per esta trama del PP a les arques públiques”.