Compromís ha denunciat hui que la Diputació d’Alacant un any més tampoc va garantir ahir la participació en els plans de col·laboració amb la Generalitat Valenciana dels quals sí que han acceptat formar part la resta de Diputacions. La Diputació d’Alacant no formarà part del pla d’inversió en instal·lacions educatives municipals, no ha garantit inversió concreta en la creació de nous centres socials, ni d’instal·lacions esportives, ni de carreteres. Cap acord es va anunciar ahir entre les dos administracions, cosa que ja condueix a destacar que la Diputació d’Alacant acabarà la legislatura sense haver acabat ni un sol projecte de col·laboració amb la Generalitat, ni tan sols en l’activació del Fons de Cooperació Municipal en el marc del pressupost ordinari com la resta d’institucions.

L’única notícia que va transcendir ahir de la reunió de la Generalitat i la Diputació va ser la reivindicació de recuperar el vell sistema de repartiment clientelar, sense més. La portaveu de Compromís, Àgueda Micó, ha destacat que “és molt greu que la reunió d’ahir se centrara en defensar les subvencions a dit clientelars als vicepresidents del PP de la Diputació i no en els plans conjunts democràtics que sí que es duen a terme entre la resta de Diputacions i la Generalitat”.

Micó ha destacat que “darrere de l’agitació demagògica d’ahir sobre les subvencions a dit s’amaga un fracàs de reunió on no es va aconseguir avançar en cap proposta, on es va evidenciar que és impossible el diàleg constructiu amb el Partit Popular”. Micó també ha qüestionat comportament aïllats del PSPV a la província d’Alacant com en el cas d’Echávarri o els recents intercanvis de subvencions clientelars pactat per José Chulvi amb el Partit Popular. “Estan fora de l’esperit del pacte Botànic”, ha destacat.

“El PP podria estar cometent un delicte en fer explícit el xantatge de paralització de la inversió sostenible”. En aquest sentit, la coportaveu de Compromís ha destacat, a més, que està recopilant les intervencions d’alts càrrecs del Partit Popular que han fet explícit el xantatge segons el qual la Coalició ha de renunciar al seu dret de denunciar la presumpta il·legalitat de desviar fons injustificadament als municipis liderats pels vicepresidents de la Diputació.

“El Partit Popular usa els diners que s’haurien de repartir entre tots els municipis per primar a uns pobles respecte a altres amb clars interessos polítics i ara a més afirma que si ho denunciem altres pobles perdran subvencions, és un fet reprovable èticament i és possible que també siga constitutiu de delicte”, destaca Micó.

Àgueda Micó ha recordat com des de l’inici de la legislatura el Partit Popular ha usat la Diputació d’Alacant per premiar especialment als membres del seu govern amb l’objecte de consolidar alcaldies i poder orgànic. Per primera vegada, un grup de la institució es va negar a participar en dit repartiment injust i va denunciar la situació als tribunals, que van actuar amb diferents resolucions, una d’elles amb suspensió cautelar. Ara el Partit Popular amenaça en paralitzar tot el paquet d’inversió sostenible si Compromís no retira les seues denúncies contra les subvencions a dit. De fet, la inversió sostenible que arribarà a cada poble amb criteris objectius es redueix aquest any un 40% per poder pressupostar novament dites subvencions que havien estat qüestionades per la justícia.