El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, s’ha referit a la intervenció del President del Govern, Pedro Sánchez, al Senat en què ha descartat reformar el sistema de finançament en el que queda de legislatura però ha anunciat que negociarà millores econòmiques per a les autonomies. Ferri ha volgut recordar que “la situació del territori valencià és una excepcionalitat dins de l’estat, som la única autonomia amb la renda per càpita per davall de la mitjana estatal que paga com si fóra rica, per tant la correcció del finançament que rebem s’ha de realitzar de manera urgent”.

“La millora econòmica que necessitem els valencians i valencianes és que se’ns atorgue un finançament just d’una vegada per totes, eixa és la reivindicació unànim de la societat valenciana que s’ha vist reiterada de manera contínua en forma de resolucions en Les Corts de tots els grups parlamentaris junt amb la regularització del deute històric i les inversions dignes. Eixa continuarà sent l’exigència que mantindrem des de Compromís siga quin siga el govern central, perquè la nostra lleialtat està amb els interessos dels valencians i valencianes”.

Segons Ferri “amb el finançament que rebem no s’està complint amb la Constitució en no atorgar a la nostra autonomia els recursos financers suficients per atendre tots els serveis que des de la Generalitat s’ofereixen a la ciutadania. Com hem vingut reivindicant continuament els valencians no volem ser més que ningú, però tampoc menys per això exigim al Govern d’Espanya que atenent a l’excepcionalitat que patim millore d’una vegada per totes i de manera urgent el finançament valencià i que es pose a treballar per un nou model que siga més just amb el conjunt de l’Estat”.