La portaveu adjunta de Compromís en Les Corts, Mònica Àlvaro, ha assegurat respecte a la visita de hui de la parlamentària del PP Maria José Català a un centre de menors a Alacant, que “després de tres anys de crítiques infundades per fi Catalá s’ha dignat a visitar un centre de menors, on haurà pogut comprovar com el govern del Botànic ha aconseguit revertir la nefasta situació en què la gestió del PP els deixà”.

Àlvaro ha lamentat “la desinformació de la diputada del PP respecte als pagaments del Consell als centres. Quasi tots els centres han cobrat fins al mes de maig. Nomes falten alguns centres per cobrar el mes d’abril i en breu es farà efectiu el pagament. Açò contrasta amb la situació que patien els centres amb el govern del PP on els pagaments es realitzaven amb 10 mesos de retard”.

Així mateix des de Compromís se li recorda a Català que la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha incrementat el preu per plaça que es paga als centres segons les tipologies, des d’un 40% en alguns cassos fins a més d’un 100% en altres.

“Unes dades -ha afegit Àlvaro- que desacrediten totalment les crítiques del Partit Popular, que hui ha pogut comprovar in situ com per fi hi ha un govern que prioritza les polítiques per a les persones per damunt dels negocis d’uns quants”.

Respecte a l’al·lusió al vaixell Aquarius, Àlvaro ha assegurat que “s’ha de tindre poca vergonya per a utilitzar l’acolliment als migrants en perill d’ofegar-se a la Mediterrània per a parlar dels centres de menors, quan va ser el govern de Rajoy, del seu partit, qui va impedir en 2015 l’arribada d’un vaixell amb refugiats des de les illes gregues, bloquejant la solidaritat de la societat valenciana amb qui més ho necessita”.