El senador de Compromís per Castelló, Jordi Navarrete, ha manifestat el suport de la coalició a la reivindicació de les organitzacions agràries de celebrar un procés estatal de ‘eleccions en el camp’ per renovar la representativitat en el sector, com ha passat ja en algunes autonomies com Catalunya, Madrid, Extremadura, Castella i Lleó. A nivell estatal les eleccions estan paralitzades des de 1978.

Navarrete ha recordat avui a les organitzacions agràries que la coalició ha secundat “des del primer dia” aquesta reivindicació i assumit com a pròpia “per justa i per acabar amb el veto a l’entrada de noves organitzacions, modernes i avalades per unes urnes als fòrums oficials de l’Estat“.

Els senadors de Compromís tenen clara la reivindicació i per això ja van presentar una esmena als PGE per valor de 300.000 euros per garantir l’organització de les eleccions al camp espanyol, tot i que els vots de PP, PSOE i Ciutadans van rebutjar aquest extrem i van preferir seguir perpetuant una “interlocució per a uns privilegiats“, per damunt de realitzar la consulta democràtica que marca la llei.

Així Navarrete ha brindat a organitzacions com la Unió de Llauradors “el decidit suport de la Coalició al Senat, amb Carles Mulet a la Comissió d’Agricultura i jo mateix en la de Transició Ecològica“, però ha recordat que “per PP i PSOE aquestes, lamentablement, no són una prioritat, ja que prefereixen tenir la paradeta controlada enfront de la renovació de la representació agrària. En 40 anys han passat moltes coses al nostre país, però això no ha tingut un reflex en la interlocució al camp i així ens va a l’agricultura mediterrània“, ha afegit el castellonenc.

Compromís insistirà al Senat sobre la necessitat de desenvolupar el Reglament de la Llei d’Eleccions al Camp, davant els greus problemes de representativitat, rendibilitat del sector i reconèixer social i mediambientalment l’activitat agrària com a productora d’aliments, com a element d’equilibri territorial, de preservació del paisatge i la biodiversitat i com a conservadora del medi rural i patrimoni natural, de manera que tornarà a presentar al Senat una moció en la línia de la rebutjada a l’octubre de 2017 “i instarem al nou Govern a veure si recapacita i dóna un viratge sobre les polítiques retrògrades i poc democràtiques de les que ha estat fent gala el PP fins el moment o prefereix seguir la seua estela, perquè ja els va bé“.