El portaveu adjunt de Compromís en Les Corts, Juan Ponce, ha lamentat les declaracions fetes hui per la síndica del grup popular, Isabel Bonig, en què ha donat suport a les tesis xenòfobes del nou líder del seu partit, Pablo Casado.

Per a Ponce “Bonig tenia l’oportunitat hui de demostrar que encara queda un poc de decència en alguns dirigents del PP a l’hora d’abordar el tema de la immigració, però, lamentablement, la presidenta del PP valencià ha seguit l’estela de foment de racisme i odi cap als immigrant que ha mamprès Casado”.

“És molt preocupant que la dreta espanyola estenga en la nostra societat este irresponsable discurs xenòfob que estigmatitza el rescat i l’acollida de persones que estan arriscant la seua vida travessant el Mediterrani fugint de guerres i devastació”, ha afegit el parlamentari de Compromís.

“Primer Casado i ara Bonig parlen de fluxos migratoris obviant totes les dades sobre el tema, en uns termes allunyats de la realitat que només busquen magnificar esta situació. Creen un debat fals i tendenciós amb la única finalitat d’incitar la por en la ciutadania cap a les persones que, amb les màximes penalitats, arriben a les nostres costes. Xenofòbia en estat pur”, ha conclòs Ponce.