La coalició ha registrat al Senat una pregunta per aclarir per què les joventuts del PP i Ciutadans poden organitzar viatges a Israel i als polítics espanyols se’ls nega l’entrada a Palestina i quines han estat les accions realitzades pel Govern i la diplomàcia per garantir la seua mobilitat en aquests territoris.“Israel ens nega l’entrada al territori ocupat, mentre que les joventuts dretanes espanyoles organitzen viatges com si foren d’excursió al camp” ha replicat el senador de Compromís, Carles Mulet.

Al gener, alguns membres de les joventuts d’organitzacions com el PP o Ciutadans van visitar Israel en un viatge que havia organitzat la pròpia ambaixada d’Israel. “Però ací no queda la cosa, perquè els representants del PP i Ciutadans també van estar entre el 6 i el 11 d’aquest mes visitant el país, veient l’ecosistema emprenedor, el Parlament i les grans obres d’estalvi hídric. I tampoc hi va haver cap problema ni impediment” ha afegit el senador, Carles Mulet.

Dies després, el 14 de gener, una delegació de diputats espanyols de cinc formacions, va veure impedida la seua entrada a la franja de Gaza per visitar projectes de l’Organització de Nacions Unides. “Els cinc partits que tenien programada la visita eren PP, PSOE, Ciutadans, Podem i Compromís. No els van deixar entrar, sembla que l’accés només és lliure quan PP i Ciutadans van pel seu compte sense el centreesquerra de l’Estat espanyol” ha mostrat el seu rebuig al senador, Carles Mulet.

Els diputats de l’Estat espanyol estaven realitzant un viatge per Cisjordània i s’havien reunit amb representants de l’Associació de Presoners. Així mateix, també van conèixer en aquesta visita el departament de negociacions de l’Organització per a l’Alliberament de Palestina (OAP). “El viatge el van realitzar amb la intenció de conèixer de primera mà la realitat de Palestina i ara més que mai que els EUA han reconegut Jerusalem com a capital d’Israel. Tenen a Palestina assetjada i tancada” ha afirmat el senador, Carles Mulet.

Així, els diputats de l’Estat espanyol de les cinc formacions van haver de emprendre el seu viatge de tornada sense aconseguir entrar a Gaza i visitar camps de refugiats i conèixer de primera mà la situació que es viu. “A PP i Ciutadans els és igual que ens vetaren l’entrada, sembla ser que si van sols tenen entrada lliure i indefinida” ha afegit.

Així, la coalició vol conèixer les mesures diplomàtiques que emprendrà o ha emprès al respecte el Govern. “També volem conèixer com valora aquest esdeveniment Govern. La resposta, com sempre buida de contingut i sense aclarir res “ ha afirmat el representant territorial valencià.

En la resposta resa “que el Consolat General d’Espanya a Jerusalem va realitzar les oportunes gestions diplomàtiques per intentar aconseguir l’accés d’autoritats espanyoles” i que “pel que fa al viatge de representants de dos partits polítics espanyols a Israel, s’indica que el Govern respecta la llibertat que assisteix als grups polítics per fer-ho”.