El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, ha revelat hui la presència de tres factures d’Enrique Sospedra Barberá, adreçades a la Fundació Jaume II el Just en l’any 2005, per un import global de 4.327,30 € i ha assenyalat la seua rellevància per entendre el seu paper en el Cas Taula. Estes factures se sumen als 322.011,05€ que va rebre l’empresa Universo Selección, que les gravacions del Cas Taula assenyalen com a tapadora per als negocis del nebot de l’ex-alcaldessa de València, Rita Barberà.

“Que existisquen factures emeses de forma personal i directa per Enrique Sospedra Barberà com a persona física evidencien la seua implicació directa en la trama Taula que, presumptament, va saquejar àmbits tan diversos com l’Ajuntament de València, la Diputació o la Generalitat”, ha afirmat Ferri.

La primera d’estes factures, emesa el 4 de maig de 2005, correspon als Premis Valldigna realitzats en març de 2005 i té un import de 1.133,6 €: 420€ per l’emmoquetat d’una tarima, 520€ per la col·locació de dos cartells i 100€ per “coordinació i desplaçaments”.

La segona factura, emesa el 20 de juny de 2005, per un import de 2.103,7 €, correspon a diversos serveis per a les “Olimpíades de Jocs Tradicionals”, com ara la coordinació i muntatge, l’emmoquetat de l’escenari, dos lones o megafonia. Cal destacar que estes Olimpíades també van comptar amb els serveis d’Universo Selección, 6.391,96€.

Finalment, una factura de 1.090€ per la “fabricació i col·locació de lletres corporatives en la seu de València”, emesa el 27 de juliol de 2005.

“Dilluns comencen les compareixences dels investigats en la Comissió del Cas Taula i podrem preguntar als responsables de la Fundació sobre totes estes factures i per què es contractaven a dit empreses investigades per pagar campanyes al PP i repartir sobres entre els seus dirigents. El nostre objectiu és molt clar: que isca tota la veritat i que posem tots els mecanismes perquè la corrupció no torne mai més a esta terra”, ha conclòs Ferri