La candidata de Compromís a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha fet hui una crida a la mobilització de cara a la jornada del 8M de demà divendres, i ha destacat que “les dones valencianes, però també la societat valenciana en el seu conjunt, eixirem al carrer per la igualtat i l’empoderament de les dones, per a dir sí a una societat on les dones no siguen víctimes de violència pel fet de ser dones, on les dones no cobren menys pel fet de ser dones, on les dones puguen ser el que vulguen ser, sense límits, sense demanar permís a ningú”.

Oltra també ha recordat que “des de 2015 la lluita per la igualtat ha sigut una prioritat en la nostra acció política. Així, el Pacte Valencià Contra La Violència De Gènere i Masclista ja és un referent a nivell estatal. Un Pacte signat per les institucions valencianes, els partits polítics, les universitats, els mitjans de comunicació, intervinents de la justícia, forces i cossos de seguretat, entitats i organitzacions de la societat civil, a més de milers de ciutadans i ciutadanes. Un pacte del que més del 76% de les mesures ja estan en marxa per a lluitar des de la unitat contra el terrorisme masclista. Les víctimes no necessiten partidisme amb este tema, sinó que els poders públics i tota la societat treballen conjuntament”.

En este sentit Mónica Oltra ha afegit que “també sabem que cal actuar des de totes les institucions, i això no és possible si les dones queden excloses dels llocs de responsabilitat, com ha passat durant massa temps. Per això no només hem tingut l’únic grup parlamentari amb més dones que homes o el primer govern paritari. També hem impulsat i aprovat a Les Corts la Llei de Paritat, per a trencar el mur que deixava fora a tot el talent de les dones de les nostres institucions estatutàries”.

“I si esta legislatura ha sigut la de posar fi a tantes injustícies que arrossegàvem, la pròxima legislatura ha de ser la de construir la igualtat des de tots els àmbits. Per això, ens comprometem a impulsar la Llei d’Igualtat més ambiciosa de l’Estat. Una llei de consens amb solucions pràctiques per als problemes de la meitat de la població. Una llei que ens servisca per a aconseguir la igualtat salarial entre homes i dones; que ajude a educar en igualtat des de ben menuts als nostres xiquets i xiquetes; i que garantisca que les Corts siguen paritàries entre dones i homes”, ha conclòs la candidata de Compromís a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, que esta vesprada participarà, a partir de les 18.30h, a la taula redona ‘Tenim un compromís amb el feminisme’, a la sala de conferències del Complex la Petxina, a València .