La candidata de Compromís a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha participat este matí a Manises en la Jornada Municipalista organitzada pel col·lectiu local. Oltra ha assenyalat en la intervenció de cloenda de la jornada que “des de Compromís defensem el municipalisme de proximitat. Estem propiciant un municipalisme que es basa en treballar de manera honesta per a millorar la vida dels nostres veïns i veïnes, coneixent bé els problemes de la gent. És bàsic entendre quines són les preocupacions de la gent en el dia a dia, i no deixar-se guiar pels titulars, sinó per les ganes de fer-los la vida més fàcil: amb una nova escola, amb més ajudes a la dependència, llevant el copagament als medicaments, amb els llibres gratuïts”.

La candidata de Compromís ha posat en valor com “els representants polítics de Compromís hem demostrat que som de treballar dur a les institucions, això s’està notant en els governs i volem continuar treballant des de l’honestedat, des de la proximitat, i des de la defensa dels interessos de la gent”.

En declaracions als mitjans de comunicació, una vegada acabat l’acte, Oltra ha assegurat que “les polítiques que hem fet a la Comunitat Valenciana no tenen precedent en la resta de l’Estat. Tot el sistema de protecció social que en estos quatre anys s’ha posat en marxa: la renda valenciana d’inclusió, la llei de serveis socials inclusius, el decret que desenvolupa la llei de dependència, tot això és vanguardia a Espanya. No hi ha cap comunitat autònoma que en estos moment tinga lleis tan avançades com la dels drets LGTBI o la llei Trans. Tot este paquet de protecció social el que marca és un fet diferencial i s’ha fet en la Comunitat Valenciana i no en la resta d’autonomies perquè ací està Compromís. Creiem que eixa és la garantia de què continue el canvi polític que s’inicià en 2015 i volem que Compromís lidere eixe canvi”.

A preguntes dels periodistes Oltra s’ha referit també al multipartidisme que defineix actualment la política espanyola, “en les dos últimes convocatòries electorals de les generals, el Congrés per primera volta ha sigut multipartidista, on el bipartidisme que venia avançant des dels anys 80, ha retrocedit i encara amb este sistema electoral, que està per a reformar per a què siga més proporcional, estic convençuda que després del 28 d’abril hi haurà un panorama multipartidista, que no hi haurà majories absolutes i això és molt important, perquè al final hi ha partits que confonen la majoria absoluta amb el poder absolut. El multipartidisme és bo per a la democràcia, i en conseqüència els partits han d’instaurar una cultura política del pacte i del diàleg, la inestabilitat que hi ha hagut estos anys al govern central té molt a vore en què la societat va per davant dels partits i la societat vol pluralitat, però la majoria dels partits encara no han adoptat una cultura política del diàleg, del pacte, d’escoltar a l’altre i d’arribar a acords i eixe és el gran repte. En Compromís tenim un màster en això, escoltar a l’altre, saber que ningú tenim la veritat absoluta, que sempre pots aprendre d’algú que no pensa com tu i que dialogar, transigir i pactar és el fonament de la política”.