La  candidata de Compromís a la Presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, que ha participat este matí en la signatura de l’acord impulsat per la Coordinadora Valenciana de ONGD (CONGD) per a blindar la cooperació com a política pública, ha manifestat que “per a Compromís este acord suposa continuar avançant en el camí de la dignitat de les institucions i la societat valenciana que vam encetar amb el canvi polític al 2015. Avancem en la recuperació de la decència de les institucions en matèria de Cooperació”.

En este sentit, Oltra ha insistit que “el canvi polític primer havia d’atendre a les urgències. I la cooperació valenciana era una d’estes urgències. Havíem de rescatar-la d’un dels episodis de corrupció política més repugnants del PP per tornar-la al centre de les polítiques públiques, amb el protagonisme de totes les entitats que estaven i estan treballant per millorar la vida de moltes persones. Però també per recuperar la decència de les institucions”.

“I esta següent legislatura ha de ser la de la transformació. Per això estem molt d’acord amb el títol d’esta declaració que destaca un compromís per fer una “política pública transformadora” en matèria de cooperació al desenvolupament. Per què és urgent que formem una gran aliança pel futur del planeta i de tots els homes i les dones, xiquetes i xiquets que vivim en ell. Agitar consciències i destinar tots els recursos que tenim a la nostra mà per garantir este futur. Esta és la millor herència que li podem deixar als nostres fills i filles”.

“Portem ja 30 anys de cooperació valenciana. De fet, el Consell va decidir dedicar este 2019 a commemorar esta fita. Tres dècades de la posada en marxa del primer programa per lluitar contra la pobresa al món i impulsar un desenvolupament humà sostenible que no deixe ningú enrere, ni a València ni tampoc a Moçambic. Què sentit tenen les institucions i la política si no és per tal de teixir una xarxa que done suport i garantisca la felicitat de les persones? Una política que treballe per la vida de la gent sense mirar d’on és, el seu color de la pell o la seua llengua”.

La candidata de Compromís a la presidència de la Generalitat ha posat en valor el paper de la societat civil valenciana com a motor del canvi, amb la participació directa  de molts col·lectius en el Pacte Valencià contra la Pobresa, en la Llei Valenciana de Cooperació aprovada esta legislatura, o en accions com l’Estratègia d’Educació per a la Ciutadania Global o el IV Pla Director de la Cooperació Valenciana, entre d’altres.

“Són polítiques públiques que s’han desenvolupat de manera transversal i que impregnen tota l’acció de govern, des de l’educació amb mesures com ara XarxaLlibres, el Pacte valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, la Llei de Responsabilitat Social, la Llei de la Funció Social de la Vivenda, la Renda Valenciana d’Inclusió o la supressió dels copagaments”, ha conclòs Mónica Oltra.