La candidata de Compromís a la presidència de la Generalitat, Mónica Oltra, ha qualificat este matí la campanya de la seua formació, tant a les eleccions autonòmiques com a les generals, com “una campanya molt intensa, molt en positiu, molt alegre. Hem anat a pobles grans i menuts, a tots els racons de la nostra terra. Hem fet més de 250 actes en tot el nostre territori. I el més important és que hem escoltat i ens hem reunit amb sindicats, entitats, associacions, per tal d’incorporar les seues propostes al nostre programa. Perquè el programa de Compromís no és un programa tancat, és un programa obert a la ciutadania. Entre d’altres coses perquè Compromís som eixe partit que sempre ha estat en comunió i connexió amb tota la societat civil, homes i dones que fan de la nostra societat un món millor i que treballen per eixe objectiu tots els dies”.

Oltra també ha destacat que als actes de campanya “hem contat les polítiques valentes que hem posat en marxa estos quatre anys, la gestió que s’ha dut a terme, tant en la Generalitat com en els municipis on Compromís governa. Hem fet una campanya molt basada en arguments, en xifres, en rigor i en serietat. Perquè la política també ha de ser això, serietat, rigor i arguments front a unes campanyes que s’han basat en la falsedat o en enarbolar banderes de l’odi i la por sense donar cap proposta, ni cap xifra ni dada”.

“Ara queden dos dies de campanya i seguim treballant per a que el canvi que començà el 2015 en esta Comunitat siga imparable, per a que el canvi polític que va ser possible amb el vot valent de milers d’homes i dones no només tinga una continuïtat sinó que en esta legislatura que vé siga la de la transformació de les polítiques que garantisquen el futur dels nostres fills i filles. Em referisc sobre tot a eixes polítiques econòmiques i ambientals, que lluiten contra el canvi climàtic i que han de fer de l’adaptació al canvi climàtic una oportunitat de vida per als nostres fills i filles. I per tant, nosaltres volem liderar el nou Govern del Botànic. En Compromís estem preparats, estem disposats, perquè per a dur a terme les polítiques que calen la legislatura que vé fa falta valentia i des de Compromís ho hem demostrat sobradament des que entràrem en l’escena política”, ha subratllat.

Per la seua banda el cap de llista de Compromís al Congrés, Joan Baldoví, ha destacat que “durant estos dies estem traslladant la importància que Compromís lidere un nou Botànic, per a seguir millorant la vida de les persones, però també la importància que Compromís siga decisiu a Madrid. Perquè només si Compromís és decisiu a Madrid tindrem el finançament que mereixem i les inversions que necessitem”.

“Esta campanya tenim la sensació que n’hi ha molts interessos en que no es parle dels problemes dels valencians i valencianes. Però creiem que gràcies a la campanya que estem fent des de Compromís, el finançament i les inversions estan sobre la taula. Precisament, els debats que hem vist a nivell estatal demostren que si no està Compromís no es parla dels problemes dels valencians i vale