La portaveu adjunta del Grup Parlamentari Compromís, Aitana Mas, ha qualificat les declaracions realitzades hui per la diputada del grup popular, Elena Bastidas, sobre els centres de menors com “un autèntic despropòsit que demostren mala fe i un profund desconeixement d’este sector”.

Segons ha assenyalat Mas “és molt trist comprovar com des del PP es trau a la palestra periòdicament el tema dels menors tutelats per la Generalitat, posant-se al costat de l’extrema dreta en la seua estigmatització i criminalització. I açò ho fan un dia després de què Save the Children publique un informe en què demana responsabilitat en el tractament dels assumptes relacionats amb la infància”.

“A la Comunitat Valenciana hi ha 119 centres d’acollida de menors que funcionen amb tota normalitat i això sembla que molesta al PP que no para d’inventar-se problemes i fomentar el rebuig a esta forma d’atenció a les persones més vulnerables de la nostra societat”.

“La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives està reunint-se i treballant constantment amb les entitats d’este sector i les polítiques que s’estableixen són desenvolupades amb consens, tot el contrari a com s’actuava abans de 2015, quan el PP deixà el sector d’acollida de menors destrossat”, ha apuntat la parlamentària de Compromís”.

El TSJCV li ha donat la raó a la Conselleria en l’intent de paralitzar la instal·lació d’un centre de menors a Paterna, posant en valor la prioritat que ostenten els drets de la infància i l’adolescència, així com la garantia del seu desenvolupament personal que es garanteix amb este tipus de centres. “Pel que es veu al PP li molesta este posicionament de la justícia i treballa en contra d’estos drets”.

Per a Mas “el que hauria de fer Bastidas és vore que està passat amb la gestió dels menors tutelats en els territoris on el PP governa amb pactes amb l’extrema dreta, amb situacions terribles que només busquen la criminalització d’estes persones”.