El Síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Fran Ferri, ha anunciat hui que durant la tramitació de la coneguda com a Llei d’Acompanyament per a 2020 a Les Corts, proposarà als socis del Botànic una esmena conjunta per a paralitzar l’obertura de nous locals de joc i cases d’apostes. L’objectiu d’esta moratòria serà frenar la proliferació d’estos establiments mentre es debat al parlament valencià la Llei del Joc.

Segons Ferri, “des de Compromís creiem fonamental que mentre elaborem eixa llei es paralitzen les llicències d’obertura per als establiments i nous locals d’apostes, ja que de no fer-ho així, dia que passa, dia que van augmentant als nostres barris. D’ahí la proposta de la moratòria a les llicències d’obertura. És una mesura que ja s’ha aprovat en altres territoris i que ens ajudarà a plantar cara a un problema de salut pública tan important com l’addicció al joc”.

“Volem fer política útil i treballar per a atendre el problema de l’addicció al joc des de tots els vessants: la prevenció a través de l’educació, l’atenció sanitària, la integració social o els mitjans de comunicació. No podem estar de braços creuats mentre ens convertim en el país amb més incidència de la ludopatia entre els més joves”, ha assenyalat Ferri.

“Però també necessitem que al Govern central s’aprove, d’una vegada per totes, una normativa que limite la publicitat i regule el joc en línia. Això és el que defensarà el grup parlamentari de Més Compromís al Congrés, davant la desídia d’altres partits i les portes giratòries de diferents polítics amb el sector del joc”, ha conclòs Ferri.