Compromís i Más País han reunit este matí a l’acte central de campanya al teatre Olympia de València a vora mil persones, completant l’aforament del recinte al qual no han pogut accedir centenars de persones que feien cua al carrer i finalment no han pogut entrar.

En l’acte han intervingut els caps de llista al Congrés per Castelló i Alacant, Marta Sorlí i Ignasi Candela, la nº3 al Congrés per Madrid, Inés Sabanés, els co portaveus de Compromís, Giuseppe Grezzi, Joan Ribó i Mónica Oltra, la nº2 al Congrés per València, Maria Josep Picó, el candidat a President del Govern, Íñigo Errejón i el cap de llista al Congrés per València, Joan Baldoví.

Mónica Oltra, ha assenyalat en la seua intervenció que “les esquerres estem per millorar la vida de la gent senzilla. És imprescindible tindre a Madrid representants que miren de ple a la realitat i a les persones que no poden esperar a què la política siga una eina útil”. En eixe sentit ha destacat que el bloqueig que patim pel fracàs de les negociacions després del 28 d’abril està propiciat per uns senyors “que no entenen que la política no està per guanyar relats sinó per transformar realitats. Si hagueren imposat als seus egos la necessitat de millorar la vida de la gent, haguérem tingut govern”.

Oltra ha destacat que allà on hi ha governs amb Compromís “la política útil per a les persones es demostra amb fets, com ho són les 223.000 valencianes i valencians que en 2018 eixiren de la pobresa severa, gràcies a mesures com la Renda Valenciana d’Inclusió. Hem doblat l’esforç en polítiques socials, des de 2015 som els que més creixen en este sentit de l’estat, com estem fent també en Educació, amb l’augment de beques o llibres escolars gratuïts, estem revertint per a allò públic els serveis privatitzats, anant contracorrent. I estem impulsant polítiques davant l’emergència climàtica que ja és una qüestió de supervivència. Som un model exportable, ja és hora que tot açò s’impulse també des del govern central”.

Per la seua banda Errejón ha defensat que “si d’estes eleccions no ix un govern progressista al servei de la gent, crec que potser tots els que no hàgem estat capaços hem de fer un pas enrere i no tornar a presentar-nos. Els dirigents dels partits poden aguantar però el sque no poden aguantar la repetició electoral són les famílies treballadores espanyoles. Si no fem la nostra feina, si no estem a l’alçada, jo crec que tots hauríem de fer un pas enrere i deixar pas a gent que sàpiga. Ací està el meu compromís, espere que la resta recullen el guant”.

El candidat a President del Govern s’ha referit també a la necessitat d’un govern espanyol al servei de les persones, que atorgue un finançament just als valencians i valencianes. Errejón ha afirmat sobre la coalició amb Compromís, Equo i la Chunta que “anem junts no només per desbloquejar i aplicar per fi polítiques per a les persones, també inaugurem una etapa política nova, en què expliquem a la gent que està farta que hi ha una opció que no només pensa en transformacions de futur, sinó també en el dia a dia de les persones”.

Joan Baldoví ha sigut l’encarregat de tancar l’acte, el cap de llista per València ha assenyalat que a aquells valencians i valencianes que van votar PSOE o Podemos en les passades eleccions generals “han vist que aquell va va ser un vot inútil. Sánchez i Esglésies a l’hora de negociar van ser com dos cérvols enganxats que van anteposar les sigles del seu partit al bé comú”.

“La política és pactar i en estes eleccions anem amb bons companys, sense confluències, de igual a igual, uns companys que tenen una mirada perifèrica, en què la coalició assumeix l’agenda valenciana. Els que estan cabrejats tenen ara una bona opció de votar, som l’antídot de l’abstenció. En Compromís sempre hem demostrat el nostre treball incansable per arribar a acords, serem sempre part de la solució i mai del problema”, ha conclòs Baldoví.