El número 1 de la llista de Coalició Compromís per València al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, considera que els grans partits del sistema, “estan obviant la realitat i no s’adonen o volen distraure’ns perquè no se n’adone la ciutadania que la vertadera solució passa per una reforma de la legislació, amb un enduriment de les sancions i amb la introducció de la responsabilitat penal per a perseguir als directius i consellers que actuen de manera irregular”.

Baldoví ha recordat que el que no pot passar, “és el que ha passat en la CAM, on s’han fet accions més que qüestionables amb total impunitat, perquè la llei diu que les sancions màximes que poden tindre els culpables són de fins a 500.000 euros i, segurament, l’entitat pot fer front del pagament d’eixes multes amb assegurances de responsabilitat civil”.

Per tot això, el candidat de la Coalició Compromís ha insistit en que una de les primeres accions de la nova legislatura, “ha de ser reformar la legislació en matèria d’entitats bancàries i perseguir penalment als qui fan negocis irregulars i il·legals a costa dels estalvis de la gent honrada i treballadora, encara que sembla que el PP no està per fer això i, per tant, la situació continuarà igual i els mals gestors continuaran actuant amb total impunitat”.