Des de Compromís condemnem l’agressió homòfoba patida esta nit pel nostre company i regidor a Bujassot, Àngel Vàzquez, per part d’un grup de persones que al crit de “maricón de mierda” han atacat amb total impunitat al nostre company a València.

L’odi i la intolerància no tenen cabuda en la nostra societat, per això, rebutgem i lamentem que dins de les nostres institucions hi haja polítics que amb els seus discursos homòfobs, masclistes i racistes, legitimen la violència i fomenten l’odi contra les persones per raons d’orientació sexual, de gènere o de color de pell.

Cal recordar, que segons les dades de l’Observatori Valencià Contra la LGTBfòbia, el nombre d’agressions per motius d’orientació sexual i identitat i expressió de gènere al nostre territori en 2019 han augmentat un 43% respecte a l’any anterior, una preocupant situació que cal aturar amb urgència, no permetent que es done ni una pas enrere en la defensa dels drets humans.

Per aquest motiu, des de Compromís anem a presentar iniciatives en Corts i altres institucions per a condemnar aquestes agressions lgtbifòbiques i instar al govern central a aprovar una Llei LGTBI estatal que desenvolupe mesures contra els delictes d’odi i la discriminació de les persones LGTBI.

Contra LGTBIfóbia, tolerància zero.