Compromís ha registrat en la Diputació d’Alacant una petició per a accedir els expedients de la comptabilitat aportada pels grups polítics des de 2007 a 2015, període que abarca les presidències de José Joaquín Ripoll i Lluïsa Pastor.

La petició es produeix després de formalitzar la coalició una demanda contra el grup polític del Partit Popular davant el Tribunal Contenciós-Administratiu per desviació sense justificar de diners públics al PP d’Alacant, quantitats que els últims cinc anys ascendeixen al 446.000 euros.

“Demanem al president Carlos Mazón que exigisca les factures per a saber si es compleix o no l’ordenança. Si tot es normal i correcte quina por tenen a fer el que ja hem fet la resta de grups polítics?”, ha assenyalat Gerard Fullana, portaveu a la institució alacantina.

“Afirmar que en la Diputació o es signen pactes o es va al jutjat a denunciar irregularitats sona més a xantatge o advertència que a una altra cosa. Ni Compromís està en venda ni hem vingut a ser la comparsa de ningú”, ha considerat el portaveu valencianista sobre les declaracions d’ahir del president de la institució.

La coalició a més a més considera que és incongruent que el PP no es persone a defensar els seus interessos i siguen els serveis jurídics de la institució els que ho facen, situació que crea una confusió sobre on estan els límits de separació entre les institucions i els partits que les governen.