Compromís en la Diputació d’Alacant exigix l’assumpció de responsabilitats polítiques i mesures que aclarisquen realment la destinació dels 446.000 euros que el grup polític del Partit Popular en la institució provincial va ingressar presumptament al PP d’Alacant després de conèixer-se que part d’aqueixos diners va ser ingressada en una oficina bancària de la ciutat de Múrcia.

El grup de la coalició en la institució va anunciar la setmana passada la formalització d’una denúncia davant el tribunal Contenciós-Administratiu per indicis de malversació i finançament irregular del PP des del seu grup polític de la Diputació, les transferències de la qual incomplixen el propi reglament orgànic de l’ens i no han sigut justificades com una despesa conjunta de l’activitat institucional.

El portaveu Gerard Fullana reclama aquest dijous al president de la Diputació, Carlos Mazón, i molt especialment a la vicepresidenta de transparència de CS, Julia Parra, la dimissió de tot càrrec en la institució del PP que haja signat un document amb falsedats sobre a qui i per què es finançava amb els diners públics de la Diputació.

“La primera, per descomptat, la dimissió immediata del signant de totes les ordres: número 1 del PP provincial, vicepresident primer, portaveu del PP en la Diputació i alcalde de Torrevella : Eduardo Dolón. Denunciem fa una setmana Un finançament irregular del PP a través de la Diputació i amb les dades crec que ens quedem curts. Per què 124.000 euros d’una institució alacantina acaban a Múrcia? Qui és el titular real d’aqueix compte? On s’ingresen els més de 300.000 euros restants?”, ha assenyalat Gerard Fullana, portaveu de la coalició.

La coalició reclama alhora la signatura d’una provisió per part del president per a frenar qualsevol ingrés més al PP i l’exigència d’un informe a la intervenció per a la devolució dels diners tenint en compte que ara es coneix que diners públics de la institució alacantina van ser destinats durant 2018 a un compte a Múrcia.

Compromís seguix endavant amb la denúncia al jutjat del Contenciós-Administratiu, al qual demana les compareixences d’Eduardo Dolón i la gerent del partit a Alacant, Yolanda Murcia, qui ja va contradir a Dolón en assegurar que els diners presumptament rebuts pel partit es destinava a despeses ordinàries i no compartits.