La diputada de Compromís i portaveu de Drets Humans a les Corts, Cristina Rodríguez, ha instat hui al Govern central a fer una “regularització àmplia i extraordinària de totes les persones migrants que viuen al territori espanyol”, així com a resoldre de manera “favorable i immediata totes les sol·licituds i expedients d’asil i refugi”.

La coalició se suma així al més d’un centenar d’organitzacions socials de tot l’estat espanyol que s’han adherit a aquesta petició, entre els quals es troben la Coordinadora Valenciana d’ONGD, la plataforma Pobresa Zero o la Campanya Cies No València, col·lectius amb els que Compromís ve treballant al llarg dels anys.

En una carta adreçada al president de Govern, les organitzacions de migrants li han recordat a Pere Sánchez que “l’Estat espanyol ens demana que aquest virus el parem totes les persones unides, però nosaltres no podem lluitar partint des d’una posició tan desigual” i que “per eixir totes d’aquesta crisi sanitària ho hem de fer totes juntes, en igualtat de condicions”.

Rodríguez ha recordat a més que la regularització de totes les persones migrants és una mesura que “ja ha adoptat el Govern de Portugal, que des de fa mesos ve mostrant el camí de com fer polítiques pensant en les persones i en el bé comú”.

La xarxa estatal d’organitzacions insta a més al Govern central a “prioritzar el dret a la vida familiar i l’interès superior de l’menor en tots els tràmits de regularització familiar”, així com a tancar de forma permanent i definitiva els centres d’internament d’estrangers (CIE ), demandes a les que Compromís també s’adhereix.

“Com reclamen les organitzacions socials i com ja venim fent des del parlament i el Govern valencià, en Compromís creiem que és urgent un canvi de paradigma migratori que se centre en els drets i llibertats de les persones migrades i refugiades, que rescate persones i que pose la vida al centre “, ha conclòs Rodríguez.