El síndic de Compromís, Fran Ferri ha destacat la necessitat de seguir avançant amb lleis com la dels drets de les persones trans en un encontre telemàtic sobre drets LGTBI organitzat hui per la ‘Comissión Mujeres y Diversidad’ del parlament de la República Argentina amb legisladors d’un i altre costat de l’Atlàntic, entre els que es trobaven la diputada de l’Assemblea de Madrid, Carla Antonelli o Beatriz Gimeno, directora del Instituto de la Mujer .

En la seua intervenció Ferri ha volgut posar en valor l’activisme LGTBI que des de fa dècades s’ha mobilitzat al carrer o els avanços culturals que han donat visibilitat al col·lectiu, que feren més fàcil el camí fins aconseguir lleis com la del matrimoni igualitari.

El parlamentari de Compromís ha volgut advertir de “les amenaces que ara mateix detectem cap als drets LGTBI, la primera el conformisme, pensar que ja està tot fet en este àmbit. També tenim l’amenaça de l’extrema dreta i el seu discurs d’odi que tracta d’instaurar en la nostra societat. I finalment l’avanç de discursos trànsfobs des de persones que s’autodenominen progressistes”.

Ferri ha destacat la necessitat d’aprovar una llei estatal de drets Trans com la que ja compten a l’Argentina, que va en la línia de la què, a nivell autonòmic “ja tenim vigent al País Valencià gràcies a l’impuls del govern del Botànic. No ens ha de cabre cap dubte que la millor manera de no retrocedir és seguir a avançant”.

Finalment el síndic de Compromís ha assegurat que “el moviment LGTBI ha de treballar des de la interseccionalitat, perquè compartim causa amb molts altres col·lectius, com el feminista o anti-racista, amb els quals la nostra lluita està íntimament relacionada. Hem de treballar units per la igualtat de drets de totes les persones”.