L’actuació del diputat d’Esports i alcalde del Partit Popular a La Nucia, Bernabé Cano, és una pedra més en el mur de descrèdit que s’ha construït la Diputació d’Alacant com a espai on es consoliden privilegis partidistes i polítics front a la ciutadania. Compromís emplaça a Ciudadanos a forçar els seus socis de govern en la institució alacantina perquè Carlos Mazón, president de l’ens, retire les competències de Cano per haver-se saltat el protocol sanitari de vacunació.

Els valencianistes demanen els diputats de C’s que facen entendre al president popular de la Diputació, Carlos Mazón, que la situació de Cano és insostenible des d’un punt de vista ètic i, segurament, legal. La coalició recorda que el diputat popular es va presentar en contra del reglament antiCovid en la residència de majors del seu poble per a fer un anunci propagandístic sobre la vacunació i per posar-se la vacuna sense que li pertocara, actuació que ha desencadenat un conjunt d’investigacions des de diverses conselleries del govern valencià. Cano hui ha evitat donar la cara en la comissió d’Esports de la Diputació, la primera en què participava després del succés.

“Ciudadanos ens va dir que havia vingut a la Diputació d’Alacant a fer alguna cosa diferent al pp, però la veritat és que no ho ha demostrat encara. I aquesta és una nova oportunitat. Bernabé Cano no pot continuar ostentant les seues competències després d’haver-se saltat a la torera el protocol de vacunació i les normes d’accés a les residències”, ha manifestat el portaveu de Compromís a la institució, Gerard Fullana.

Compromís continua en la seua intenció de presentar una moció al plenari en este sentit si l’equip de govern no aparca de les seues  responsabilitats a Cano.