Compromís ha exigit aquest dijous al president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, que complisca la voluntat expressada ahir pel ple de la institució i li reclame l’acta de diputat al responsable d’Esports, Bernabé Cano, per saltar-se el protocol sanitari de la Covid en una residència de majors i inocular-se la vacuna contra la pandèmia sense ser personal de risc.

El portaveu de la coalició en la institució, Gerard Fullana, ha assenyalat que “si Mazón escorrerà l’embalum i contradir no sols ja al ple, sinó el seu líder Pablo Casado, el millor que pot fer és marxar-se a casa”.

Així mateix Compromís ha exigit al PP que òbriga també la investigació que detalle per què la Diputació va incloure a càrrecs polítics com Juan Bautista Rosselló en la llista de vacunació sense formar part del personal essencial i per què en la Llar Provincial es va seguir un altre mètode.

Compromís ha lamentat que una altra vegada “el zaplanismo haja convertit la Diputació a la casa dels escàndols mentre la gestió brilla per la seua absència”. Segons ha destacat Fullana: “Estem al febrer i no han arribat les ajudes a la DANA, tampoc el fons provincial 2020 que fa un any que han activat la resta de diputacions, tenim l’execució pressupostària més baixa de la història de la diputació, el Gil Albert navega pel desert, en Suma portem dos anys per a triar gerent i un llarg etcètera més”.

Cortina de Fum

En aquest context s’emmarca la notícia falsa llançada pel president de la Diputació Carlos Mazón, “una cortina de fum” amb al qual s’acusa un assessor de la coalició de tenir un despatx privat d’advocacia en les oficines de la institució. La coalició aclareix que aquest assessor ni exerceix el dret professionalment en l’àmbit privat, ni té un despatx personal en la Diputació d’Alacant, ni cobra cap remuneració que no siga pel seu treball com a servidor públic. És l’encarregat dels assumptes legals que afecten l’activitat del grup Compromís en la Diputació. Manté la seua adreça professional en el despatx de la coalició del carrer Tucumán ja que és el seu lloc de treball habitual, gràcies a la certificació per part de la Diputació que és treballador eventual de la institució. Aquest mateix certificat es va aportar a l’ICALI i així consta en l’expedient de col·legiació a efectes que s’indicara tal domicili professional.

“Ahir vam assistir a un atac personalitzat en el meu assessor, amb insults inclosos durant la sessió plenària. És una notícia falsa per a acoquinar a les persones que treballem en Compromís i que venim denunciant situacions com ‘el simpa’ de milers d’euros que Mazón va fer en la Institució Firal Alacantina o els incompliments del Partit Popular d’Alacant a l’hora de justificar el traspàs de centenars de milers d’euros públics a un compte del partit a Múrcia”, ha manifestat Fullana sobre les afirmacions abocades pel partit de Carlos Mazón.

Compromís ha assegurat que malgrat les pressions del PP ja ultima la denúncia per a exigir en els jutjats els 446.000 euros ingressats pel partit de Mazón sense acreditar factures justificatives.