Compromís-Equo reclama el tancament de la central de Cofrents i la seua substitució per energies renovables

Publicat el en Medi Ambient

La candidata número dos de Compromís-Equo per València, Cristina Domingo, ha criticat l’aposta durant esta legislatura dels dos partits majoritaris de perllongar la vida útil de les centrals nuclears de l’estat espanyol, entre elles la de Cofrents.

Segons ha assenyalat Domingo “la vida útil de la central nuclear de Cofrents ja ha arribat a la seua fi, per tant la pròrroga del seu funcionament va a comportar un augment exponencial de l’enorme perillositat que suposa la producció d’este tipus d’energia”.

“En els darrers anys la central de Cofrents ha sofert nombrosos incidents que demostren que es tracta d’unes instal•lacions obsoletes que no ofereixen garanties de seguretat”.

L’energia nuclear presenta altres importants problemes de difícil solució com els residus radioactius, ja que se segueix sense saber què fer amb ells, de fet, el govern tracta sense èxit de trobar una ubicació per al cementeri nuclear centralitzat. Des de Compromís-Equo es rebutja que este cementeri nuclear siga ubicat a Zarra.

Compromís-Equo, des del Congrés dels Diputats, defensarà durant la pròxima legislatura el tancament progressiu de totes les centrals nuclears de l’estat en un calendari que ha de culminar l’any 2020 sense cap central en funcionament.

“Així mateix –ha afegit Domingo- proposarem l’elaboració d’un pla per a substituir la nuclear per energies alternatives renovables i netes que podrien aportar el 100% de la demanda elèctrica de tot l’estat en 2030 i generar al mateix temps més ocupació”.

• job

Una vegada més: La coalició no és Compromís-Equo, sinó Compromís.
    Equo és un partit més de la coalició, com el Bloc, IPV i els Verds.
    O és que ens estan enganyant?

• Carles

Job,

Mira que encara no està el logo d'Equo en la Pàgina a dalt a l'esquerra. Només apareixen Bloc, Iniciativa i Verds. Haurà d'aparéixer Equo per algún lloc!

• job

I em sembla bé que aparega, però com un partit més en la coalició.

El que em preocupa és el nom que s'està utilitzant: Compromís-Equo, que ve a dir que Equo no és un partit més de la coalició sinó un partit que es coaliga amb la coalició.

Ens han enganyat!

• bloquer

Equo encara no és res, és una marca nova que encara no se sap què és que aglutina molts grups ecologistes i progressistes de tot l'Estat.

Al País Valencià formen part d'Equo tant Iniciativa com Els Verds. Aleshores, si Iniciativa i els Verds formen part de Comrpomís en igualtat de condicions respecte al Bloc … perquè s'afegeix Equo també com un altre grup nou? Seria lògic que si va el logo d'Equo es llevara el d'Iniciativa i el de Els Verds, perquè és el mateix … en fí, és tot un poc confús, i fa la impressió que hi ha un sector de la Coalició que està sobrerepresentat a nivell de sigles, logos, imatge … Caldrà anar aclarint-ho. Però ara, ja estem en campanya i devem de ser tots prudents i tolerants.

• job

Naturalment que cal aclarir-ho! Jo sóc del Bloc i accepte que Equo entre a formar part de la coalició, però no que se li done el mateix protagonisme que el nom de Compromís i per davant de Bloc, que és el grup majoritari amb molta diferència.

I això és així donant igual el que siga Equo, partit, associació, marca o logo només.

Vull respostes del Bloc.

No ens enganyeu!