Compromís-Equo adverteix del retrocés en la lluita contra el canvi climàtic que suposen els posicionaments del PP

Publicat el en Medi Ambient

La número dos en la candidatura al Congrés per València de Compromís-Equo, Cristina Domingo, ha criticat els posicionaments sobre el canvi climàtic exhibits pel Partit Popular durant esta legislatura, que d’aplicar-se suposarien més emissions, més contaminació, i endarrerir el canvi de model productiu sine die.

En este sentit Domingo recorda la recent negativa del grup popular al Congrés dels Diputats a donar suport a una iniciativa parlamentària que contenia recomanacions per a lluitar contra el canvi climàtic, entre elles la reducció en un 30% de les emissions de CO2. Era una proposició de recomanacions, ni tan sols de mesures obligatòries, i el PP es va a negar a recolzar-la en el que suposa una evident agressió a la defensa del medi ambient i va tornar a demostrar que no està interessat a canviar el model de desenvolupament, que està ocasionant tants problemes ambientals i socials.

Segons Domingo “els posicionaments mediambientals del PP demostren una gran irresponsabilitat, perquè s’han oposat sistemàticament a fer possible un canvi de model de desenvolupament amb molts menors impactes ambientals i per a la salut de les persones. Un nou model que ha de contribuir a estabilitzar el clima, i, per tant, a reduir desastres ambientals, a millorar la producció agrària. A més, l’impuls a les energies renovables, a més de reduir emissions, podria crear centenars de milers de llocs de treball”.

Per a Compromís-Equo, l’actual crisi ens hauria de servir per a reflexionar sobre cap a on ens porta l’actual sistema productiu i de consum, que està produint uns efectes devastadors sobre el clima, sobre la salut de les persones i sobre l’ocupació. Ara tenim la possibilitat de canviar les coses: hi ha tecnologia per a fer el canvi de model necessari cap a una economia ecològica baixa en carboni, però el Partit Popular vol insistir en un model que ja està obsolet i que pot tindre efectes molt nocius.

Domingo explica que “darrere dels posicionaments del PP estan els lobbys del petroli, nuclears, les agroquímiques i les constructores d’infraestructures dures, que continuen apostant per un desenvolupament basat en el petroli, els cotxes, la producció amb forts insumos i l’agricultura convencional, que s’ha demostrat que estan creant pobresa ambiental i paro estructural”.

Domingo ha destacat que “Compromís-Equo, com a coalició verda, anem a continuar proposant incansablement un canvi de model per a assegurar la viabilitat social i ambiental. Les nostres candidatures són la garantia per a aconseguir que el PP no governe i aplique estes polítiques”.

• job

Que ès això de Compromís-Equo.

Equo és un partit més de la coalició.

Perque no dieu, Compromís-Equo-Bloc-IPV-Verds?

Ens esteu enganyant.

• compromesa

Equo no és un partit. és una plataforma política que s'està gestant a nivell de tot l'estat, una marca nova que encara no se sap molt bé cap on anirà. IniciativaPV i Els Verds del PV formen part d'eixa nova plataforma.

• Joan

Doncs que dins de Compromís es trega IPV i Els Verds. Seria un Compromís-Equo (=Bloc + Equo). Però no… Equo ha d'apareixer a la marca i després també IPV i Verds. No li veig cap trellat, a no ser que siga que al Bloc li fa por que IPV marxe de la coalició. Ja ho he dit a un altre missatge, si les paperetes porten la marca "equo" a un nivell superior que els partits polítics de la coalició, i no s'ofereix cap explicació del per què, jo deixaré de votar el Bloc, i per tant Compromís. Hi ha alternatives valencianes que, sense perdre la seua ideologia, defensen el País Valencià (encara que potser no treguen representació l'onze de novembre).